Gå til innhold

forts. Dårlig egen erfaring ang vaksiner og mat


Nina og Hermine

Anbefalte innlegg

Da det var på tide med 3md vaksinene var jo det greit nok - trodde jeg.

Jeg har alltid hvert for vaksinasjoner. På helsestasjonen var ikke Hermines faste helsesøster (ikke det at det gjør noe) men en annen som satt sprøytene. Vi fikk utrolig lite informasjon, og det var som en selvføle at begge sprøytene skulle settes. Jeg var noe skeptisk ang den nye sprøyten som er kommet nå i 2006, men fikk beskjed at det var ikke farlig. Mulige men skjeldene bivirkninger var feber, sutring og slapphet, maks ett par dager.

Bare noen timer etter de to vaksinene ble satt, ett i hvert lår, så var det i gang; Jenten min fikk mat, og det gikk rett igjenom, og hun fikk diare som bare det. Hun virket også kvalm. En natt hadde hun så vondt og var så sår i rumpa at det var rett og slett ett rent kjottsår. Jeg lå våken hele natten og med en gang det kom bare en liten prump, måtte jeg vaske å skifte henne, for uhn hadde så sinnsykt vondt. Da diareen hadde pågått en 4-5 - rett etter hvert eneste måltid, dro jeg til helsestasjonen for å høre hva dette var. De hadde ikke hørt om dette som bivirkninger, men skrev det opp og skulle sende det til folkehelsa da de har fått beskjed om å rapportere alle rappotrete bivirkninger de fikk inn.

Dette hjalp jo ikke oss veldig mye, så dagen etterpå dro jeg til fastlegen. Hun tok noen prøver og så veldig alvorlig på dette, men fant ikke ut hva det var, men ba meg komme tilbake om det ikke ga seg etter ett par dager. Det gjorde det ikke og da vi kom tilbake fant hun heller ikke noe, men sendte oss rett til A-hus barneavdeling itilfelle Hermine måtte ha intravinøst, da hun hadde mistet så mye veske de siste 2 ukene. På sykehuset fant de heller ikke ut av det, men så på det som en mulighet at det kom av vaksinen (prevenar). Men de sa også at pga at hun rett og slett ikke hadde lenger diare, men at det var magesyre som kom ut, foreslo legen at vi skulle begynne med grøt, eller velling. Fordi magen trengte noe mer å jobbe med. Da var tulla 3.5 md. men vi ga henne velling morgen og kveld, og nå får hun det nesten til hvert måltid. (hun er 4,5 md). Og hun elsker det jo.

Diareen gikk over etter nok en uke, men det tok tid. Vi ble selvfølgelig meget skeptiske til vaksinen og begynte å lete på nettet om hva som sto. I sidene til folkehelsa sto det kun det samme som jeg fikk beskjed om på helsestasjonen. Derimot på samtlige andre sider står det at normale bivirkninger dvs ca 10 prosent av alle barn (altså veldig mange) får kvalme, oppkast og diare som en bivirkning. Det var til og med ett dødstilfelle der. Hvorfor dette ikke er opplyst om i Norge er meg meget uforstående, men vi ble så provoserte at vi skrev ett langt informasjonsbrev til helsestasjonen, med kopi til folkehelsa, fastlegen og A-hus. Det er vel klart at min datter ikke skal ha de resterende 2 vaksinene av dette, men det betyr ikke at dere ikke skal ta de, jeg ønsker bare å gjøre dere klar over bivirkningene som er faktisk vanlige! Jeg er forbanna for informasjonen her i Norge og forstår ikke hva slags grunnlag de har for ikke å opplyse om dette, som jeg mener er deres PLIKT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke andre sider enn folkehelsa sine... ?? spennende å lese..

Jeg har en gutt som nemlig Hadde "omgangsyken"... Mener det var i forbindelse med vaksinene, men da var det oppkast... Må sjekke datoene i boka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...