Gå til innhold

dagbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

mitt dagbarn som jeg passer 3-4 dager i uka går å små sutrer svært ofte. skriker mye når vi er ute å leker oss, vil inn igjen like fort som vi har kommet oss ut. Når jeg setter meg ned med avisen eller f.eks. noe annet husarbeid begynner sutringen. Jeg kan desverre ikke gi barna 100% oppmerksomhet,for jeg mener de må lære seg å kunne sitte på gulvet å leke litt med hverandre og ikke ha en voksen i ryggen hele tiden!pluss at jeg ønsker å gjøre litt lett husarbeid siden jeg da går hjemme. barna er snart 2 år!

Kankskje noen av dere har erfaringer som ligner?-og gi meg noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener du bør gi barna 100% oppmerksomhet, ettersom dette er din jobb, å passe dem. Hjemme må de selvsagt venne seg til at foreldrene gjør andre ting, men i en barnepass situasjon skal de ha de voksnes fulle og hele oppmerksomhet. Det synes jeg er en selvfølge. Husarbeid må du, som andre, gjøre etter endt arbeidsdag.

Når det gjelder sutringen tror jeg nok jeg ville forsøkt å finne ut om det kan ha noen spesiell årsak. Ta det opp med foreldrene når de henter/leverer, kanskje det har en enkel forklaring. Samarbeid og dialog med foreldrene er viktig.

Kanskje det blir bedre bare du deltar litt mer aktivt i leken med dem også. Barn trenger å vite at de voksne rundt dem er der for dem i en travel hverdag utenfor hjemmets lune arne. At de er morsomme å være sammen med så vel som trygge:-)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hovedårsaken til sutring er jo at de vil ha oppmerksomhet.

Og jeg må bare si meg enig - små barn tar som regel 100% av tiden, med mindre de kan involveres i husarbeidet eller at en kan gjøre litt om gangen og så gi oppmerksomhet uoppfordret med hyppige intervaller.

Blir barnet vant til at de må mase om oppmerksomheten vil denne oppførselen bare øke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...