Gå til innhold

hvordan få parforholdet opp og gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt råd i dag jeg! Føler forholdet skranter. Har en sønn på 4 mnd, og det er etter hans fødsel vi har begynt å "hakke" på hverandre. Føler ikke at min mann skjønner at det tar tid og krefter å gå hjemme med baby. Vi har ikke kommet igang med sex-livet heller, noe jeg tror er til frustrasjon for min mann - hvordan få sexlyst igjen? hvordan få forholdet vårt til å bli bra igjen? vil veldig gjerne ha tilbakemeldinger, for jeg vil gjøre alt som må til for å føle forelskelse igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å la ham ta seg av nurket alene noen timer med jevne melllomrom? Min samboer har hatt junior alene ganske mange ganger og jeg tror det har skapt en stor forståelse for at det er svært krevende å ta seg av en liten tass hele dagen.

Når det gjelder sex-livet tror jeg man bare må ta seg selv i nakken og hoppe i det, her i huset gikk det 3 mnd før jeg følte meg klar, og da hadde jeg vel egentlig ikke så veldig lyst da heller, men bestemte meg for å gjøre det likevel. Viste seg jo at det var helt ok og fristet til gjentagelse :)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg er overbevist over at jeg og mannen har så godt forhold fordi vi snakker, snakkker og sankker om følelsene våret, høres ganske kjedelig ut men det hjelper virkelig.

Vist dere hakker mye på hverandre så prøv og si unnskyld med en gang du føler at du går over streken. Si feks. : Beklager at jeg er så sint og kjip, men jeg er så utrolig trøtt og sliten og jeg skjønner at du også er det bla bla bla

Hvist du ikke har sex-lyst så fortell ham det, si at det ikke er hannes feil at du ikke vil ha sex men at du kansje ikke syns at du er atraktiv selv eller ikke føler deg sexy nok for ham, at du er sliten og trøtt osv. Fortell han at det er for en periode og at det ikke kommer til og være sånn for alltid.

IKKE gå rundt og lek gjetteleker, ikke gå rundt og tro at han vet hvordan du har det til enhver tid, du må faktisk forklare han det. Og du må faktisk spørre hvordan han har det også....

Skrevet

Første bud er å snakke sammen! Forhold får seg ofte en knekk etter at man får barn -det er en stor overgang for både mammaen og pappaen!

Et par gode råd:

Hopp i det (når det gjelder sex) med mindre du overhodet ikke føler deg klar! Husk å bruke glidekrem/eller masse babyolje. Det har ALT å si!

Start gjerne med å massere han litt en kveld? Eller vekk han etter at han har sovnet. Da blir han garantert positivt overrasket!

Lag en romantisk middag for to en kveld han er ute. Og sett på litt rolig musikk i bakgrunnen! Steng tv`n, demp belysningen og vær i godt humør (ikke snakk om baby.. prøv å mimre om gamledager eller snakk om gøye ting!)

Prøv å ordne barnevakt og ta en tur på kino og ut å spise? Eller på badeland/ bowling.. Det er deilig å koble av litt!

Gå noen turer på kveldene, det får du MASSE overskudd av! Så får pappaen være aleine med småen. Stikk gjerne innom ei sjappe og ta litt solarium om du har det i nærheten! Det føles godt!!

Spør han om dere skal spille spill en kveld. Brettspill er utrolig sosialt og morsomt. Om det ikke blir annet enn yatzy!

Til slutt, men viktigst av alt! Prøv å få gode rutiner for den lille! Da blir det mer tid til hverandre :-)

Skrevet

tusen takk for svarene. Skjønner at vi må bli flinkere til å snakke sammen, og det med å si unnskyld! Hørtes gøy ut med bowling, tror jeg skal overraske han med det en kveld - hvis jeg finner en barnevakt!!

Igjen tusen takk - dette har lyst opp hverdagen min. Skal prøve å komme meg mer ut alene. Synd at sønnen min kun tar pupp, men mater jeg han godt før jeg går så holder det jo rundt 3 timer, og det er jo mye jeg kan gjøre på de timene

*blid og fornøyd*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...