Gå til innhold

kan noen hjelpe meg litt

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt ble da min kjære datter en av statestikken med mammaer og pappaer som ikke klarer å holde sammen. Jeg er helt knust med tanke på at samboer nå forlater meg, men han har gjort det helt klart at det er ikke noe jeg for gjort med det, splitter nytt hus som vi kun har bodd i i 3 mnd har vi også :( Er det noen som kan fortelle meg litt om hva slags rettigheter jeg har økonomisk. Skjønte ikke så mye av det som sto på NAV sidene. Jeg er i full jobb og tjener forholdsvis bra, 283 000.Får jeg fortsatt dobbel barnetrygd og hjelp til utgifter med barnehage? Gjelder dette dagmamma? Blir det noe reduksjon i skatten, går jeg ned til skatteklasse 2.

Klarer ikke helt tenke på at livet nå har utartet seg slik her jeg sitter med opphovnet øyne, og uten en natts søvn og klarer ikke stoppe tårene som renner. Men det er vel flere i min situasjon, og når de har klart det så skal vel jeg klare det også.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dobbel barnetrygd skal du i alle fall ha. Også går du over i skatteklasse 2. Hvor stor forskjell dette utgjør kan du sjekke ut på denne skatteberegneren:

http://www.skatteetaten.no/Templates/Selvbetjening.aspx?id=29578&epslanguage=NO

Så skal du jo ha bidrag fra far også. Ligger bidragsberegner på www.nav.no

Hvordan det er med stønad til barnetilsyn vet jeg ikke. Men dersom du ikke har barnehageplass og barnet er mellom 1 og 3 år kan du vel få Kontantstøtte?

Du kan jo kanskje ringe anonymt til Nav å spørre å grave litt, de er tross alt der for å hjelpe til *;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...