Gå til innhold

Sparetips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips på åssen jeg kan spare penger til bryllupet... Tjener utrolig dårlig og aner ikke åssen jeg kan sette av penger hver mnd. Noen som har noen geniale ideer???

Altså, er ikke hvordan man kan gjøre bryllupet billigere jeg mener, men åssen jeg kan spare opp penger i forkant...

En ting til; er det veeeeldig dumt å betale deler av bryllupet med kredittkort?

Skal forresten gifte meg 7 juni 2008. Og kommer nok til å tjene bedre fra høsten av, for da flytter jeg til Norge igjen.. Men syns det blir litt kort tid å spare på da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man ikke har råd til et "stort og flott" bryllup så kanskje dere kan senke standaren litt? Jeg ser at mange bruker svært mange penger på bryllup. For oss er det helt uaktuelt å bruke 50.000-150.000 på en fest, selv om det er bryllupsdagen aldri så mye. Med to små, hus og oppussing har vi mer en nok av andre ting å bruke pengene på. Heldigvis er det ingen av oss som har drømt om en stor fest heller.

Det er jo ikke stort annet å gjøre enn å finne en sum du klarer å spare hver mnd, og gjøre slik at den trekkes fast hver mnd til en egen konto, slik at det ikke blir så "lett" å bruke pengene.Så kan du jo intensivere sparingen når du tjener bedre.

Jeg ville ikke betalt med kredittkort eller tatt opp lån for et bryllup. For oss er det også uaktuelt å be om penger av forledrene våre. Vi sparer 3000 i mnd, 1500 hver, og har ikke tenkt å bruke mer enn max 30.000 tilsammen. Synes faktisk det er mer enn nok:-) Men så må vi jo legge lista deretter også da.

Gifter oss 07.07.07 vi også:-)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Ikke sløs bort penger på ting du strengt talt ikke trenger!

Jeg driver og sparer alt jeg kan. Noen ganger har jeg lyst til å kjøpe meg noen nye klær, men så begynner jeg å tenke på hva jeg har og finner ut at jeg egentlig ikke trenger det. Da går pengene på sparekontoen i stedet for :-)

Dersom du har et glass eller en sparegris så legg en viss sum på den hver dag, evt legg alle mynter som er i lommeboken din til sides hver dag. Småpenger hver dag, men monner i lengden!

Lykke til med sparingen.

Skrevet

Vårt bryllup kostet i underkant av 10 000, -, så det er fullt mulig å gjøre det rimelig. Vårt var ganske enkelt, da.

Men det bør være fullt mulig å ha et flott bryllup for godt under 50 000. Sett et utgiftstak som dere kan klare, og planlegg og budsjetter ut i fra dette. Da klarer dere å spare opp til dette i løpet av ett år, det er vel ikke bare du som skal spare - hva med din tilkommende? Han skal vel også spare? Alle monner drar!

Skrevet

Er vel ikke akkurat et sparetips da, men man kan jo ønske seg gavekort til jul og bursdager hos feks gullsmed, blomsterbutikk, fotograf osv. Går vel kanskje også an å ønske gavekort i bryllupsgave.=)

Skrevet

Vi har betalt litt hver mnd. Istedenfor å sette penger på konto, har vi kjøpt litt av det vi trenger på hver lønning. Det som skal betales helt nært den store dagen, og etterpå har vi selvfølgelig spart til. Men godt å vite at vi har fordelt utgiftene litt :o)

Skrevet

vi gjorde det mye av det samme, betalte regningene etterhvert som de kom inn. man kan begynne tidlig med å handle inn ting til bordpynt og servietter og lys og invitasjoner o.l.

Skrevet

Klart du kan ta det på kredittkort, venninna mi gjorde det- ingen skam det!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...