Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Vet ikke hvba jeg skal gjøre. har en 9 år gammel jente og fikk baby nå i des. Han har sliti med spillegalskap over de siste 3-4 årene. og jeg juger ikke han har spilt bort omtrent mer enn 500 000. ja norske kroner. han lovet bot og bedring flere ganger. og ihvertfall da han fant ut at vi ventet enda en. Det virker som om han virkelig ikke klarer. Men jeg er glad i han, mer er sliten av å "ta meg av han" han juger så det renner, han har tatt flere nye kreditt kort som han har brukt om. Vi kjøpte oss ny bolig for halannet år siden til kroner 1 360 000. Vi måtte refinansiere to ganger gr. hans kredittkort. og har nå lån på huset på kr 1 700 000. I tillegg tømt bank kontoene, ungenes barnetrygd kontoen. Til og med pengene jeg hadde gjemt unna hjemme. Alle sparepengene er borte og. Jeg er sliten, jeg tenker på ungene mine og. hvis jeg ikke orker mer, lider de, når de ikke bor sammen md pappa. Han er flink med barna, flinkere enn meg, tar eldeste datteren på skitur / skøytebanen o.l. Vi har fremdeles til mat på bordet. Vi trener bra, dvs. greit nok. men jeg har likevel aldri "god Råd" alltid lite penger på lommeboken. Blir dette noen ganger bedre. Jeg føler at jeg er den som "holder han oppe" hvis jeg går ffra han, mister han fotfeste. Jeg er virkelig glad i han, men er sliten av å være barnepike Hvordan kan jeg hjelpe han, når han ikke er villig. Noen ganger virker det nesten som han får abstinenser, hvis han ikke får spilt, på sine "sikre" kamper Skal jeg bare gå.
M by M Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Be han svarteliste seg selv noe man kan gjøre frivillig, ta fra han alt av penger og kun gi han lommepenger. Si til han at hvis du skal bli hos han, skal du styre økonomien. Hans lønn skal inn på din konto og avtal et beløp til han (som dere har råd til å risikere at han spiller bort) i lommepenger hver mnd. Sørg for at bil, hus o.l står på deg, slik at ikke namsmannen f.eks komme og banker på døra en dag og send mannen på avvenning! Brutalt, men nødvendig etter min mening! Lykke til!
natt Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Heisann. Dette var skremmende å høre. Og her ..unnskyld at jeg sier det..må du ta affære.. Noe du skulle gjort for lenge siden. Både du og barna tar skade av dette. Jeg har levd med en mann som til stadighet satt og spilte poker på nett. Over ett års tid tenker jeg.. Dette ver ett problem og nom kompromiss ble vi enig om 2 kvelder i uken..noe som straks ble til daglig igjen..dette er ikke grunnen alene til at vi gikk fra hverandre men medvirkende årsak til at forholdet vårt stinket.. Nok om meg :-) Du sier han kommer til å gå til grunne uten deg og barna...vel...da har en god grunn til å søke hjelp for problemet sitt. Og helt ærlig tror jeg ikke han kommer til å gjøre noe med det før du faktisk tar med deg barna og går.. Og om han ikke ser det da heller er det bare han som går til grunne ikke du og barna også. Du sier han er flinkere enn deg til å finne på ting med største jenta... klart det... hvor skal du hente overskuddet fra da?? pluss du har en liten baby som tar masse energi fra deg.. Nei helt ærlig så tror jeg at når du kommer for deg selv og får brukt litt tid vil få krefter du ikke trodde du hadde:-) Du spør..Skal jeg bare gå?? JA det mener jeg du skal gjøre. Jeg antar du har sagt det mer enn en gang til han at det er det du kommer til å gjøre, han ser at det bare er tomme ord for du har jo ikke gjort det til nå... så for å kanskje redde han men iallefall redde deg selv og barna så er det ett så drastiskt skritt som må til .. Og en ting til Er det en slik rollemodell du vil ha for dine barn?? Spør deg selv om det. Jeg fikk det spørsmålet selv av en dame jeg pratet med om min situasjon...da fikk jeg noe å tenke på. Jeg har så mye mer jeg kunne pratet med deg om men tror jeg lar det bli med dette Ønsker deg all mulig lykke og håper jeg hører fra deg igjen :-) Klemmer fra
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2007 Vr og hentet posten idag. fant en konvolutt fra Citibank. Åpna ikke brevet, men kunne se at det lå en regning fra dem. Han så brevet og tok den frfa meg. Han har ikke hatt kort fra citibank tidl.. N¨å er jeg redd for at de er enda et kort han ha brukt opp. Igår så jeg at han hadde fått er skjema fra et annet kort selskap, som han har brukt opp tidl. men gr. refinansiering har vi dekket kortet. Jeg tok kortet fra han. Men skjema var for å sette over pengene fra dette kortet til en annen konto. For å kunne bruke penger fra kortet, uten å bruke kortet. Jeg har to jenter. du har rett hvilke rolle modell er jeg for de. Ville de se opp til meg og gjøre samme feil som jeg tydeligvis gjør og er hos en mann som ikke bryr seg.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 har så vondt av deg. vanskelig situasjon! jeg fant ut at faren til barnet mitt var spillegal og brukte masse penger (som vi ikke hadde) hver dag. "Heldigvis" fant jeg det ut mens jeg var gravid. det ble noen tøffe mnd hvor han lovde gull og grønne skoger. til slutt ble jeg så lei at jeg flyttet hjem til mor for en periode. dette ble etterhvert permanent da han nektet å ta imot hjelp og inrømmet heller ikke at han hadde problemer. jeg er veldig lei meg i dag, men ser at jeg har tatt riktig valget. han står med gjeld opp over ørene og min avgjørelse ble gjort for å være et bedre forbildet for snuppa mi. han lever fremdeles i sin lille spilleverden med liten kontakt med omgivelsene, og heller ingen kontakt med oss, men dette er hans valg. vi har det veldig bra. Dette høres veldig lettvindt ut og som om jeg tar veldig lett på det, men det gjør jeg ikke. var en av de tøffeste avgjørelsene jeg noen gang har tatt!!! om han ikke innrømmer at han har et problem må du tenke på om du har lyst til å leve sånn resten av livet. jeg gikk med angst ut for å hente posten hver dag, hva om det var flere regninger som ikke kunne betales fordi han hadde spilt bort pengene. tenkt på deg selv om barna, det er ditt valg om dere skal leve sånn eller om du skal gå drastisk til verks og gjøre noe med problemet. da mener jeg ikke nødvendigvis at du skal gå fra ham, men krev at han få hjelp for problemene sine. det er han som må gjøre forandringer, ikke du som skal føye deg for å tilpasse deg hans livsstil. lykke til!!
natt Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Heisann... Da jeg spurte om det var en slik rollemodell du ville ha så mente jeg ikke deg. Jeg mente din mann. Det lureste du gjør er å gå fra han..jo før jo heller. Er det ingen i din omgangskrets du kan prate med? Foreldrene hans..vet de om dette? Ønsker deg lykke lykke til mvh
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2007 Faren hans er død, og moren bor ikke i norge. han har imidlertid en søster her, hun har tatt alvorsprat med han mange ganger. han lovet og sverget for sin mor og, at han ikke skulle gjøre det mer. Hun er en gammel skrøplig dame, jeg ønsker ikke å fortelle henne sannheten.
Winterlady Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Uff, blir trist her jeg sitter. En ting er sikkert, og det er at han må behandles for avhengigheten. Det vil hjelpe lite å holde ham unna kort og penger, om han ikke selv klarer å se problemet og ønske å løse det. Da vil han bare vente på og glede seg til å spille igjen. Ingen kan hjelpe den som ikke vil hjelpe seg selv...Spillegalskap har mye av de samme elementene som annen avhengighet: Abstinenssymptomer, troen på at hver gang han gjør det er "bare DENNE siste gangen", adrenalinrushet ved gevinst, en feilaktig tro på at sjebnen vil ordne opp, en feilaktig oppfatning av den reelle sjansen for å vinne, samt den dårlige samvittigheten som gjør at han så gjerne vil vinne tilbake det han har tapt- først da tror han at han kan begynne et nytt og bedre liv( blir litt som med slanking; "nå har jeg allerede skjeiet ut med ostekake, så da kan jeg jo like godt spise en hel plate sjokolade, chips og cheeseburger, og heller begynne på'n igjen til uka med et nytt og bedre liv.."). Det finnes ulike behandlinger, noen institusjoner med intensiv terapi, anonyme gamblere-grupper, osv..Søk litt på nettet og skaff hjelp! Dette er ikke ditt ansvar å ordne opp i kjære deg...Ønsker deg lykke til .
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 Uff dette er vondt å lese...Føler med deg. Mannen din trenger hjelp... Jeg kan anbefale et behandlingssted som heter Alfa.. Det ligger i Vestfold.. Syns du skal si at hvis han ikke søker hjelp,kan du ikke leve sammen med han lengre.. Hvis du har han inne i "varmen" ,får han ikke kjenne på konsekvensene av hva han gjør.. Behandlingen i vestfold hjelper også hele familien.. Min far har vært der... Helt utrolig hva som har skjedd med hele familien vår.. Han og mamma har funnet tilbake til hverandre.. Det har vært en tøtt tid å komme dit vi er nå, men med ondt skal ondt fordrive.. Slikt kan man ikke ta i med silkehansker... Føler med deg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå