dippsi Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Barnet mitt fikk mme en natt på barsel. Jeg hadde ikke fått melk enda, og var veldig veldig sår. Hadde så vondt av jenta mi som skrek av full hals, at jeg sa det va greit å gi henne det. Men har jeg ødelagt noe da? Jeg fullammer nå (hun er 7 uker). Pappaen har astma og allergi, så jeg har tenkt å amme så lenge hun vil ha. Men har jeg ødelagt nytten av det, når hun fikk mme på sykehuset? Blir litt engstelig og forvirret når det sies og skrives så mye forskjellig.. Veldig takknemlig for svar
Expat Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Nei nytten av mm nå ødelegges ikke av at barnet fikk mme på barsel. Det er ihvertfall veldig sjelden at en eneste eksponering er nok. Ihvertfall for astma og allergi. Mer mm og minst mulig mme så lenge du kan hjelper barnet sitt immunsystem å glemme kumelkproteiner også. Det sies for andre allergier at man bør holde triggeren borte i minst 6mnd hos barn. Så fikser du å fullamme i 6mnd+1 dag, så er det kanskje ok? Eller snakk med apoteket om spesial mme hvis du må.
Expat Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Det blir som å si at du kan fortsette å bruke vonde sko (som aldri kommer til å passe) siden du allerede har brukt dem en gang. Jo mer du bruker det (mme) jo mer påvirkning av kroppen blir det. Mm er spesialtilpasset barnet ditt, for mange er det så bra tilpasset at barnet ikke bæsjer en gang, det kommer en bleie hver fjortende dag, alt annet blir oppspist... Men må man så må man. Og flaskeposten.org legger fint frem alle alternativene det finnes.
dippsi Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2007 Det var bra *sukk* Tusen takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå