Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 men hennes far stiller opp og har henne og hun kaller min nye for pappa helt av seg selv....Han er her til daglig, han stiller opp og er og vil være hennes daglig pappafigur...men jeg tror likevell hennes biologiske far vil stille opp, mindre etterhvert av naturlige grunner som reisevei, barnehage og etterhvert skole. Men likevell...Hva gjør man da? Si til henne at hun ikke får kalle min kjærste pappa når det er tydelig at det er det som faller henne (og oss) naturlig? Eller la henne kalle han pappa og da, hva med hennes biologiske far? Vanskelig problemstilling. Min kjærste vil jo bli far til hennes fremtidige søsken da vi har tenkt å gifte oss og få barn etterhvert... Hun er 18 mnd nå, så hun vil anktakelig ikke huske annet enn at kjæresten min har vært der for henne. Hva gjør man...?
natt Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 dette er en vanskelig problemstilling. Ikke lett å forklare en på 18 mnd at hun ikke skal si pappa :-) Men jeg tror kanskje pappaen hennes blir såret og lei seg om han hører dette. Han kanskje ikke vil godta det heller. Når du omtaler din nye kjæreste for henne sier du da navnet hans? eller sier du pappa? Og hva synes han om dette? Må jo være rart for han at hun sier pappa og da :-) Huff nei ikke lett å komme med råd. Men jeg hadde ikke min sønn kalle andre enn pappa for pappa. Vanskelig siden hun har begynt med dette av seg selv da men jeg hadde sagt navnet hans hver gang hun sa pappa om han Men dette er jo meg da :-) Jeg vet ikke hvilken kontakt du har med din eks Uansett Lykke til i livet :-) mvh
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Jeg og alle andre omtaler han kun med navnet hans til henne og vi forsøker å lære henne å si navnet hans. Men hun sier likevell pappa og blir helt elektrisk av glede hver gang hun ser han. Hun springer nesten mer bort til han enn meg når han er her og noen ganger roer hun seg kun hos han om kvelden f.eks. Jeg ser jo at hun har en glede og kontakt med han som hun ikke har med sin egen far. Så det er vanskelig når hun gjør dette av seg selv... Han syns det er greit å bli kallt pappa, men deler min bekymring og mine tanker rundt det. Eksen stiller opp og har henne jevnlig, men han bor langt unna, tar ikke kontakt når hun er hos meg noe hun er mest ( kan gå to uker uten at han ringer og tar tlf) og han og jeg samarbeider kun om levering og henting... Så...ikke lett som sagt. Men takker for råd! HI
natt Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Datteren din gjør som hun selv vil...tror det er det beste. Entet kaller hun han det eller så begynner hun å kalle han ved navn når hun blir litt større. Kanskje like greit at hun finner ut av dette selv :-) mvh
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 Det finnes kun en pappa, og det er pappa'n. Det er min mening da. Selv om samværet er lite, og din nye kjæreste deler ansvaret med omsorgen sammen med deg syns jeg ikke barnet skal kalle han for pappa... Utrolig sårende for pappaen vil jeg tro. Hva om pappaen får ny dame.... også skal barnet kalle henne for mamma etter en tid når forholdet er stabilt..? Hadde du likt det? En mamma! En pappa!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Jeg er enig med anonym over, men er ikke så lett å styre hva barnet sier alltid. Men at det kan være sårende for han som er pappaen vil jeg tro, hadde vært sårende motsatt vei ihvertfall.
Lykkelig tobarnsmor <3 Skrevet 23. januar 2007 #7 Skrevet 23. januar 2007 Dette er kinkig problemstilling ja. Men jeg tror også at dattra di er for liten til å skjønne hva en pappa egentlig er ennå. Når dattra mi var rundt 18mnd var ennå jeg og pappan hennes samboere, men hun kalte mange andre av vennene våres for pappa også. Tror egentlig bare hun trodde at mann og pappa på en måte var det samme. Men jeg synes ikke du skal legge opp til at kjæresten din blir kalt pappa, for det må være veldig sårende for den biologiske pappaen, og kanskje også litt forvirrende for dattra di når hun blir litt større. Fortsett og kall han ved navn, også kommer helt sikkert dattra di til å gjøre det etterhvert også bare hun blir litt større 8-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå