Gå til innhold

Ultralyd med blivende søsken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Er litt i villrede jeg, har jo alltid kunne ønsket at mine to største barn skal kunne få delta på den standard ultralyden som skjer i uke 17-19..men her om dagen fikk jeg høre det at det ikke var lov å ta me blivende søsken da det kunne hende det var komplikasjoner m.m... Noen som vet noe og kan gi meg et lite hint om dette er tilfelle, hører til Haukeland Sykehus jeg da...huff...

På forhånd takk!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I innkallingen jeg fikk til UL sto det at jeg kunne ta med en voksen. Ingen barn. Sikkert både pga evt komplikasjoner og fordi unger ikke har så stort utbytte: Skjønner ikke stort av det kornete bildet, blir utålmodig og forstyrrer legen.

Ring sykehuset og hør da vel!

Lykke til

• 2 måneder senere...
Skrevet

Det skjer fra tid til annen at det oppdages alvorlige defekter og kromosomfeil på ultralyd. Dersom det er tilfellet er det ikke spesielt lurt å ha med søsken. Det kan bli en ganske traumatisk opplevelsese i så tilfelle.

Kjenner ei som opplevde det og som ble anbefalt seinabort etter standard ultralyd.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Med førstemann fikk vi innkallelse til UL fra Haukeland, og i brevet stod det at man kunne ta med en voksen person, men at de helst så at det ikke ble med noen barn. Grunn var ikke oppgitt.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg her ikke vært til UL ennå, men må bare si at jeg forstår at ikke barn skal være med.De forstår så mye selv om de er små- tenk om det skulle bli oppdaget problemer. Da har sikkert mor og far nok med å tenke på hva som er best å gjøre fremover..

Jeg var selv med min mor på UL da hun skulle få min første bror. Jeg husker det godt og ble forklart nøye hvordan jeg kunne se babyen! Det er et stort minne for meg- men det hadde det sikkert ikke vært om ikke alt stod så bra til..

• 1 år senere...
Skrevet

jeg var også med min mor med begge mine små søsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...