Gå til innhold

hvordan er middagsrutinene deres..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff, kjedelig og bare lage middag til oss 2.. hva lager dere?

her blir det litt middagsglass også, er så dårlig på middag jeg.. uff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg to barn så litt gøyere kansje.

men helt enig kjedelig og lage til bare meg og barna.

fiskepinner med ris og stekte gullerøtter går det en del i her, steiker ikke alle fiskepinnene. en pakke holder til to dager.

kjøttdeig og spagetti nam nam, blir en del kjøttdeig igjen så det bruker jeg til lasagne dagen etter med salat til.

kjøttkaker er og greit, kjøper en pose med kjøttkaker på rema. tar bare ut så mangen som vi faktisk spiser resten tilbake i frysen.

er jeg litt lat en dag så blir det pasta poser slike som pasta di parma, pasta di napoli osv. eller en hermetikk boks med spaggetti ala capri eller lys lapskaus.

håper noe her hjalp litt :)

Skrevet

Jeg og mine to lager middag hver dag.

Blir ikke en fullverdig dag uten felles middag =)

Mandag: Kjøttdeig og spaghetti

Tirsdag: Pannekaker og suppe

Onsdag: husker jeg rett og slett ikke.... men middag hadde vi!

Torsdag: Risengrynsgrøt

Fredag: Hjemmelaget pizza

Lørdag: Pitabrød med kjøttdeig og salat, pommes frites

Sist søndag: Nakketoteletter med poteter, gulrøtter, broccoli og saus

I dag: Rester fra i går, laget rikelig

I morra.....? Hmm... noe fisk tenker jeg..

Skrevet

Har middagsglass til om eg spiser noe ho ikkje bør ete, ellers spiser vi som regel det samme! Har lært meg å kjøpe halve bokser med fiskeboller for eks, kjøpe fersk fisk istedenfor store frosne, fryser ned halve joikabolle boksen!

Kjøper fersk kjøttdeig, deler den i to og fryser! Osv!

Men er ikkje noke kjekt å lage middag il bare oss!

Går mye i joikaboller, pasta og stekt ris, og sånn!

Lager heller noe ekstra skikkelig om vi får pappa besøk!

Skrevet

Vi prøver å lage middag hver dag, men innimellom blir det noen lettvinte løsninger...

Kjøttdeig og pasta

Kyllingwok med masse grønnsaker

Fiskeboller / fiskekaker

Laks og pasta

Pannekaker

Kyllinggryte

Fiskesuppe

Kjøttkaker

Tomatsuppe

Hjemmelaga grønsakssuppe med pølser i

Kjøttboller

Hjemmelaga pizza

Mye godt, men prioriterer det som ikke tar for lang tid i uken. I helgen har vi bedre tid, og bruker gjerne mer tid på maten og.-)

Skrevet

Jeg lager middag for 2 dager på rad, så vi spiser det samme i 2 dager. Hater å stå og skrelle eller vaske poteter, så koker heller litt flere på en gang. Micro er kjekt!:)

Når vi gjør det slik trenger jeg kun å lage middag annenhver dag, og spiser middag hver dag likevel:)

Middagseksempler hos oss:

-Fransk fiskegrateng eller annen fiskegrateng med poteter og grønnsaker.

-Kokt eller stekt fisk med poteter og grønnsaker (bruker frossen fisk og tilbereder hele pakken, så holder det akkurat i to dager)

-Karbonader eller kjøttkaker (ferdigkjøpte) med poteter, grønnsaker og brun saus.

-Kylling med fullkornspasta og grønnsaker, med olivenolje eller en ostesaus fra pose.

-Wok med kylling eller strimlet svinekjøtt, bruker frosne wokgrønnsaker. Ris til, gjerne fullkornsris.

-Pasta med kjøttsaus

-Fiskekaker og potetmos

-Pizza i helgene, grandiosa når vi har lite penger.

-Tomatsuppe med makaroni og biter av kalkunpølse.

Tips: på Rema 1000 har de ferdiggrillet kylling i kjøledisken til 29,90. Denne er kjempegod og saftig!

Jeg bruker ofte frosne grønnsaker på pose. Ferske grønnsaker smaker bedre, men næringsinnholdet skal visst være minst like bra i frossengrønnsaker, har de funnet ut.

På den tiden sønnen min likte middagsglass, fikk han det rett som det var, og jeg spiste enten fjordland eller brødmat. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det. Noen snakker om hvor forferdelig det er med middagsglass pga at det inneholder salt, men det er MYE mer salt i en brødskive med leverpostei! For ikke å snakke om en kjøttkakemiddag... Så la han få spise middagsglassene sine du, så lenge han liker det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...