Allean, Fia og lillebror Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Nå har jeg prøvd å lage hjemmelagd babymat for siste gang på en stund. Jenta har fått hjemmelaget banan med morsmelk to ganger. Begge ganger mage vondt og skrik en time eller to etterpå. I dag har jeg laget moset potet med morsmelkerstating og smør uten salt. Og det samme igjen. Et par timer etter hun har spist( spiste ikke mer en tre små skjeer) gråter hun og har masse luft i magen. Det må jo komme av det jeg lager? Stakkar jenta mi. Nestle frukt glass og grøt går ned som bare det. Ingen magevondt av det. Merkelig synes jeg.
Salvadora Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Det har jeg hørt før også, morsomt om noen visste hvorfor... Ei jeg kjenner har også prøvd med litt potet og gulrot, med samme resultat.
Nå kommer lillebror:) Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 mange som får vondt i magen av banan, da... Prøvd gulrot? Avokado?
Pompen,på`n_igjen;) Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 De små har ømfintlige mager når det kommer til bakterier som ikke vi reagerer på.Maten du får kjøpt på glass er ganske "rein" iforhold til det maten du lager hjemme blir.. Det har ingenting med renslighet og si det er bare slik.. Maten må være fersk og ikke stått i en lengere tid for å bli kaldere,bruk heller kaldt vann i vannbad for å få ned temp. Rein potet uten feks gulerot kan bli litt hardt og fordøye prøv og bland gulerot inni,oh kutt ut smøret bruk heller litt hønsebuljong det setter god smak på maten.. og med mme inni så kan maten skille seg og lage bakterier igjen så det er heller ikke gunstig(derfor er vi så nøye med flasker veit du.) Det går nok bra etter hvert bare prøv deg fram hva som passer for gullet ditt fordi det er definetivt best med hjemmelaget mat...
Nå kommer lillebror:) Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 Jeg bruker litt morsmelk i, jeg - det har jo bakteriedrepende stoffer. Ville ikke brukt hønsebuljong, jeg, men - inneholder jo masse salt...
Pompen,på`n_igjen;) Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 Vanlig buljong innholder masse salt noe ikke hønsebuljong gjør..
Allean, Fia og lillebror Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2007 Her var det jo noen tips vi kan prøve etterhvert. Men tror vi tar en liten pause fra matlagingen nå med det første. Ikke noe særlig å vite at det er mammas feil at knøttet har vondt i magen:( Vi får prøve litt forsiktig med middagsglass først tenker jeg. Men det er jo ingen hast, så lenge hun er så glad i grøt som hun er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå