Gjest Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 'Jeg har fått beskjed om at jeg ikke kan amme ( pga en medfødt feil i brystvortene) min mormor har det samme ;( SÅ nå som jeg er frustrert så søker jeg da litt oppmuntring fra andre som ikke har kunne/villet amme. Har noen spm - Puppene har jo vokst noe i svangerskapet,vil de bli som før, evt mye slappere? - Vil babyen ha det bra og være fornøyd? - Var d mye styr med flaskemating? - Blir det mer urolige av MME - Jeg må få tabeletter etter fødselen for å stoppe melkeproduksjonen,noen som har prøvd det.. funka det? Håper på mange svar:)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Jeg kunne heller ikke amme. Det var ikke problematisk i det hele tatt. Flaska tok han kjapt. Fordelen var at jeg hadde lengre sove perioder på natta enn de ammende vennene mine. Babyen fikk i seg mer hver gang så jeg trengte ikke gi så ofte som de som ammet. Han var rolig og harmonisk hele tiden. Ikke hadde vi magetrøbbel som kolikk heller. En annen fordel var at jeg kunne vært borte når babyen skulle ha mat. Pappaen kunne like gjerne gi flaske som jeg. Pappaen fikk i tillegg et suveret forhold til babyen nettopp fordi han også fikk ta del i matingen. Da var det av med genseren og t-shorta og inntil kroppen med babyen. De hadde en kjempekontakt og har det enda. Nå er junior 5 år. Puppene ble normale igjen etter kort tid. Det eneste styret er at du må ha med varmt vann på egen termos dersom du skal et sted uten vannkoker/mikro/komfyr og at du mp ha med deg melkeerstatning, men det blir en vane. Også er det vasking og koking av flasker, men det går også fint.
Gulla og Tulla Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Enig! Provde a amme med foertsemann men det gikk bare ikke. Etter mye pumping, betente brystvorter, graating (baade mor & barn) og en lite fornoyd baby saa gikk vi over the MME. Skulle gjort det med en gang! Gutten ble jo en helt annen! Fikk i seg nok mat, ikke vondt i magen, andre kunne mate han saa han fikk intim kontakt med andre enn mamma og sov MYE bedre. MME er helt topp! Amming er kjempefint hvis du kan, men ikke noe tap hvis du ikke kan. Vi er heldige som har et alternativ :-) Puppene mine ble kjempestore med melk (det kom bare ikke ut) men forsvant etter bare ei uke uten amming. De saa helt greie ut etterpaa.
Makka Pakka Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 -Puppene mine ble litt slappere men det er til å leve med. Kanskje det bare er jeg som tror eller merker det. -Babyen min var veldig fornøyd. Til å begynne med ga jeg henne denne ferdigblandede mme man får kjøpt på kartong men det fikk hun mageknipe av. Når jeg kun brukte den man blander selv gikk alt bare fint. Hadde maltekstrakt i melka til å begynne med for å unngå hard mage. -Det var ikke mye styr med flaskene. Eneste er at man må huske å ha med melk, rene flasker, den må varmes opp osv,når man skal bort (på kafè osv) da hadde det vært greit å bare ta frem puppen liksom. Men det går fint, og man venner seg fort til det. -Hun ble roligere når jeg begynte å gi henne mme for det viste seg at jeg hadde alt for lite vanlig morsmelk til henne. Nå var jeg sikker på at hun alltid var mett og fornøyd. -Har ikke prøvd slike tabletter så det vet jeg lite om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå