teka Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Hei, aleneforeldrefolkens- Er det noen her som har fått boliglån mens de får overgangsstøtte? Jeg er under utdanning, og får derfor full overgangsstøtte (eller nesten, da- jobber ca 8 t i uka). Ettersom jeg betaler 7000 i husleie, tror jeg jeg kan betjene et lån på en liten leilighet (bor i Oslo). Jeg har spurt på boligkontoret om det er mulig å få førstegangslån, men de svarer at det ikke går så lenge jeg har overgangsstøtte. Men det er jo ofte sånn at ting er forskjellig ettersom hvilken saksbehandler man møter. Er det noen som har erfaringer her? Eventuelt noen andre måter man kan ordne seg på? Synes det er så dumt å kaste bort penger på å leie når jeg kunne betalt det samme på et lån... Jeg har ikke kapital og ikke bolig fra før, så jeg står vel egentlig på bar bakke. Kan kanskje få låne noe fra foreldre, evt at de stiller opp som garantister. Noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Ja,jeg har prøvd å fa lån med kunn full OS,jeg fikk blankt nei! Men hvis foreldrene dine går inn som lånemedtakere evn garantister er sjansen større vil jeg tro. Det er flere her inne som har fått lån på forskjellige grunnlag,så jeg hjelper deg litt jeg og dytter denne tråden på topp. Så får vi håpe noen "ser" deg ;o) stella
winneboo Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Jeg fikk ikke startlån fra kommunen. Blankt nei. Men da valgte mine foreldre å stille som kausjonister. Lånet var egentlig høyere enn anbefalt i banken(siden de helst bare gir 3 ganger egen inntekt for at man skal greie å betjene det) Men siden jeg hadde kausjonist så var det greit. Så om du har foreldre som kan stille som sikkerhet så er jo mulighetene mange Men det følger med ganske mange ekstra utgifter ved å eie da, men likegreit å begynne å nedbetale en bolig nå, enn om 15år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå