Gå til innhold

Hvordan ville dere reagert dersom dagmamman...

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....ba dere om å kjøpe diverse utstyr?

Jeg er dagmamma selv og jeg tror kanskje det hadde vært greit med noe annet enn regntøy til fine kalde vinterdager. Kan jeg be foreldre til det barnet om å vurdere å kjøpe inn annet utetøy, eller er det feil av meg?

Er så redd for å evt fornærme dem, men føler det er for kaldt med regntøy på sånne dager.

Hva synes dere,?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal si ifra. Hva med å lage en oversikt på PC'n, over klær utstyr som barnet trenger ved de forskjellige årstidene. Dette fikk vi utlevert da eldstejenta begynte i barnehage, og som førstegangsmamma satte jeg stor pris på denne listen!

Sannsynligvis setter foreldrene pris på litt veiledning. Og dersom de blir fornærmet, får du trøste deg med at du gjorde det eneste rette med tanke på barnets ve og vel!

Skrevet

det hadde eg sagt i fra om..det gjør vi alltid i barnehagene eg har jobbet i ..nå er det jo mye salg og...så trenger ikke bli så dyrt for dem..

du vil jo bare barnets beste.. det hadde eg satt pris på som mor..

Skrevet

Foreldrene er jo mest sansynlig ikke klar over problemet. Men det er greit å tenke litt på hvordan man formulerer seg. Du kan jo si at i dag ble xxx kald når vi var ute, så det er nok på tide med noe tjukkere å ha på seg. Kan umulig blir fornærmet av det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...