Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Jeg har funnet kjolen jeg vil ha. denne er ikke til leie, men selges for 13.000,- har ikke bestillt enda, men skal gjøre de snart. MEN...når jeg surfet på nettet, fant jeg samme kjolen til salgs på en amerikansk nettside til 650dollar. altså 4-5000,- hadde dere bestillt den fra utlandet istedet? skal jeg tørre det? tenk om den ikke kommer/den er ødelagt etc. og jeg da ikke rekker å besstlle ny fra norge? jeg skal gifte meg i august... hadde dere gjort det?
Potetstappe Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Litt vanskelig det der... Men personlig hadde jeg vel ikke turt å ta sjansen....
Dubbe Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Når man bestiller fra utlandet, så kan du måle etter måleskjema på nettet. Jeg har selv bestillt kjoler ifra USA, vært strålende fornøyd!!! Men- når det kommer til brudekjole, så er det jo litt mere "risikabelt". Men, det du KAN gjøre, er å spørre selger om den kan syes ut/inn osv. For da kan du levere den til en syerske Det ville e ha gjort iså tilfelle! (Og 13.000 er MØE penger..)
*lilleFrøkenSta* Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 jeg kjøpte min kjole også fra usa. hadde bare sett den på nettet. den satt som ett skudd! jeg ringte å snakket med dem jeg kjøpte den av... men for å si det sånn koster den kjolen 13000 i norge, og du kjøper den for 4-5000, så er det jo ikke verre enn at du kan selge den viss den ikke passer eller er helt feil:-) de fleste brudekjoler er uansett laget slik at de skal kunne justeres litt. sats på usa kjolen du, jeg bestilt min 5 uker før bryllupet, tok ca 2-3 uker fra jeg bestilte den til jeg hadde den hjemme. du har jo helt til august på deg;-) lykke til!
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 Hei. Jeg skal gifte meg i juni og skal ha kjole som jeg bestiller fra www.thebridalshop.com ....men det er leveringstid på 12-14 uker. Da søstern min giftet seg for 2 år siden, bestilte hun kjole fra USA (bridesave.com......tror ikke det eksisterer lenger) og jeg selskapskjole......begge kjolene var perfekte og ingen problemer med levering.......og du bestiller jo etter målene dine......det er jo mange brudesalonger som syr inn/ut kjoler som de selv ikke selger/leier ut. Og som en annen her sa, er det jo bare å selge den om det blir helt feil. Søstern min kjøpte sin for 3500,- og solgte den for 7000,- Jeg ville bestilt kjole fra USA, men bestill i god tid for å være sikker på at den kommer i tide. En annen ting er jo at det kommer toll/mva fra Norge oppå den prisen + frakt, om du ikke kjenner noen der borte som tar den imot og sender som vanlig gave til deg da.
brooklyn Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 når det gjelder det med toll på varer fra usa, så vet jeg at endel brudebutikker som sender til norge er klar over tollreglene og da "hjelper" brudene med å skrive på varedeklarasjonen en pris som er lavere enn den faktiske, slik at du kommer under den magiske summen og får det tollfritt (husker ikke hva den summen er nå, selvsagt). .og da skriver de "sample" på varedeklarasjonen istedet for wedding dress. Jeg ville ha bestilt fra statene. Du har vel prøvd kjolen i norge i den rette str og vet at den er rett for deg? Bestill den nå, så har du den i god god god tid, og rikelig med tid til å gjøre endringer på den, om det skulle være nødvendig. (hvis ikke jeg tilfeldigvis fant den kjolene jeg ville ha til halv pris fordi det var en fjorårsmodell), så hadde jeg seriøst vurdert nettet. MYE å spare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå