Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Merker dere kultur forskjeller i barneoppdragelsen? Feks. far til mitt barn mener det er greit å gi en smekk, visst barnet gjentatte ganger ikke hører etter. Han mener alt for mange barn vokser opp uten respekt for voksne og tidlig begynner å debutere med alkohol og sex. Jeg må si meg enig i dette, ser jo at min mann har et fantastisk godt forhold til sin familie, mens jeg ikke har et forhold til min familie i det hele tatt....
#Ariadne# Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 vi har ikke saa store forskjeller paa vaart syn paa barneoppdragelse, min mann og jeg. Ingen av oss syntes det er greit aa gi en smekk eller noen form for fysisk irrettesettelse. Han ble slaatt som barn i forbindelse med oppdragelse. jeg ble aldri det. Folk vi kjenner som kommer fra samme land og landene rundt praktiserer fysisk barneoppdragelse. dvs ris. Vi pratet masse om dette foer vi fikk barn pga at jeg er svaert i mot fysisk barneoppdragelse, og tror faktisk at jeg ikke ville faatt barn med en mann som var for dette og insisterte paa aa bruke det som ett ledd i oppdragelse
t-79 og Jakob+ spire:) Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Ikke noen store forskjeller i barneoppragelse her nei- vi har snakket mye om dette før vi fikk barn, og er enige om de viktige tingene- som fysisk avstraffelse- som vi begge er helt i mot!!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Det høres godt ut at dere er så enige. Far til mine barn gir ikke ris til barna, meget sjelden han gir en smekk, da skal det ganske mye til, men han truer med å gi dem smekk, visst de ikke hører etter feks. og han er ofte veldig høyrøsted noe jeg ikke liker ,merker at det irriterer meg mye, samtidig som jeg blir dratt i to retninger av hva jeg føler er riktig. Prøver å snakke til han om det, men når ikke gjennom, så er ikke lett.Ellers er han en veldig god far på alle måter, som ungene elsker over alt på jord, skulle bare ønske han vr litt mer "myk"..sukk...
#Ariadne# Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 min mann blir ogsaa vel hoyrostet etter min smak til tider.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå