Attpåklatten :-)™ Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 leser jeg i avisen idag. Noen yrker krever mer fra familien enn andre.....(akkurat som om ikke vi visste det;-) Om du jobber i primærnæringen er det mindre sannsynlig at du blir skilt enn om du jobber innenfor andre næringer. Uansett om en er mann el kvinne. I transport og kommunikasjon er det hele 1 prosent som blir skilt. Ugunstig arbeidstid, høy avgang før pensjonsalder som f eks sykepleiere og omsorgsarbeider, der faren er stor for å bli utbrent ligger i høyrisikogruppen. IKT-bransjen og pendlere også. Kvinner i mannsdominerte yrker med lang arbeidstid og kvinner i familier der begge har lang arbeidstid, opplever i størst grad at det er vanskelig å håndtere både jobb og familie........Noe å tenke på dette......:-)
Urtete Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Vi burde vel kjøpe oss en gård på landet! :-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2007 Ja, jeg skal inn på nettet og sjekke muligheten jeg nå;-)) Etter å ha vært gift med en mann som er politi i mange år, samtidig som jeg selv reiste veldig mye, og nå sambo med en pendler, ser jo oddsene fryktelig dårlige ut............mon tro om det hjelper at vi ikke er gift........kan jo ikke skilles da eller? Og med en gård i tankene, så burde jo det også hjelpe på, for gode tanker teller jo;-)) Jadda.................;-))
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Jeg så det i en nettavis i går, og da stod det at mødre i kvinnedominerte yrker var mest fornøyde. Så jeg har ingen planer om skillsmisse... Og mannen min har en jobb hvor han reiser, men ikke mer enn at vi tåler det. Så inntil videre så forblir vi gift.
Urtete Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 Vi har heller ikke de beste oddsene, hvis vi skal tro på undersøkelsen. Men vi lurer dem vi også, Attpåklatten, vi er jo bare samboere - som dere! Og da gjelder det ikke, gjør det vel?? :-))) Og hvis vi i tillegg blir gårdskjærringer, så må vi vel være sikret?!?! :-))
Reveenka Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 Og så sies det jo at det er en skilsmisserate på 50%. Jeg har allerede vært skilt en gang, jeg - så da har jeg vel tatt min tørn?
Karomamma Skrevet 22. januar 2007 #7 Skrevet 22. januar 2007 Ja, det sto i Dagbladet (tror jeg) i går. Jeg la i grunnen mest merke til at Åsa Rytter Evensens kommentar så ut til å være basert på et kjønnsrollemønster fra 50-tallet. I have no frther comments...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå