Gå til innhold

Skal...skal ikke....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har Phantomet skrevet om ny æra i babytiden, jeg har skrevet om det samme for tenåringer, og nå kommer modenmammans nye æra....

Har mer eller mindre bestemt meg for å søke videreutdanning fremfor å mistrives i jobben jeg har pr. dags dato. Men så kommer den store "hva skal jeg velge????"

Min "eldste" drøm er å bli jordmor....men da er sjansen for å få jobb i forholdsvis nærhet ganske liten...

Neste valg er Operasjonssykepleier.... Jobbmuligheten er langt større, men jeg vil aldri ha muligheten til å jobbe utenfor sykehus....

Ikke lett dette her... Kanskje jeg bare skal begynne i kassa på Rimi???:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til med valget! Ikke lett å vite hva som er det rette, men sånn er det vel med det meste her i livet. Lytt til hjertet ditt, litt fornuft må man selvsagt ta med, men følg drømmene dine og:-))

Skrevet

De store livsvalg er jammen ikke enkle! Heier på at du gjør noe for å slippe å mistrives i den jobben du har nå. Vi tilbringer mange timer i livet på jobb (hadde vært greit med litt færre synes jeg) og da er det viktig å gjøre noe man liker.

Har en venninne som fullførte jordmorstudiet nå til jul. Hun er kjempefornøyd. Jobbet tidligere i hjemmesykepleien og følte seg ferdig med det. For deg er det jo ikke så langt til Kjeller. Det er ikke så lett å få jobb, men det er jo en stor fødeavdeling på Ahus. For meg høres operasjonssykepleier slitsomt ut. Hva skal man gjøre når man er 50 og sliten? Dette er meg, kanskje det ikke stemmer for deg?

Skrevet

Statsminister..... det hadde vært noe??? Lang sommerferie, privat sjåfør som henter deg hjemme om morningen, godt betalt..... Mulig det finnes noen negative sider også da..

Skrevet

Ja det der er ikke enkelt,har vært i tenke boksen jeg og....trives vel egentlig i jobben min,men av og til vil en noe mer....men knott kom og veltet planene mine,så har gått ut av tenkeboksen iallefall for en stund! Lykke til!!!

Skrevet

Det er jo ikke så lett å si hva som er rett for _deg_, men jeg vet at jeg hadde nok gått for operasjonssykepleie fremfor jordmorutdanning.

På videreutd. for opr.spl har du lønn under utdanning (med bindingstid etterpå), det hadde ikke jordmødrene da jeg tok videreutd.

Som jordmor jobber du mer alene - både fordeler og ulemper med det, selvsagt - men også et mye større selvstendig ansvar. På opr.stua jobber du i team hele tiden.

Med min hang til å ønske å gi pasienter med smerter masse smertestillende(intensiv, hehe...) hadde det nok passet best med opr.sykepleie. Tror humoren der hadde passet bra for deg, også... c",)

Skrevet

Kloke Reveenka! Jeg er mye enig med deg skjønner du! Det med lønn under utdanning er fristende! Bindingstid er ikke fristende.... men skjønner jo poenget i og med at de på sett og vis betaler utdanningen:)

Skrevet

Og så er det noe med miljøet på operasjonsavdelingen som jeg tror hadde passet deg veldig bra....og så syns jeg lissom jeg kan se deg for meg i grønt...c",)

Bindingstid er ikke så gøy, men da er du jo sikret fast jobb hvertfall.

Skrevet

Hahaha... grønt er en forferdelig farge på meg... ihvertfall operasjonsgrønt.... Men hetta er fin....;=/

Skrevet

Tenk deg - aldri mer en "bad hair day"! Ihvertfall ikke før/mens du er på jobb............................c",)

Skrevet

Jøss, det høres jo helt topp ut!! Nå fikk jeg også lyst til å bli operasjonssykepleier, he he. Spesielt med den kule hetta...

Snulder: uten at jeg har fletta peiling på yrket deres, synes jeg det virker veldig smart å høre på Reveenka altså :)

Skrevet

Da skylder jeg på deg hvis det er kjeeeeedeeeelig også! Hørte at noen nevnte at operasjonssykepleieren er sykehusets "oppvaskhjelp" Når alle andre er ferdig med en operasjon og er klar for kaffe.....så står man igjen med opprydding.... Høres jo akkurat ut som hjemme det.... Men det er jeg jo ganske så god på da!!

Skrevet

Neida, det der er bare tull! Jo, man må jo rydde og telle opp etter inngrepet - men det er jo personale som kommer og vasker, da!

Og anestesien har jo sine egne oppgaver - og det har jo kirurgene også - tro det eller ei...c",)

Og så er det et artig arbeidsmiljø med mye humor! Go for it!

Skrevet

Hehe... Snuldermannen sier det samme! Han er vel redd for at jeg skal bli jordmor, få lyst på flere barn, tvinge ham til å reversere vasectomien... Hoho...

Skrevet

Ond, ond, oooond - jeeeg eeeer så oooond! (fritt etter heksa i Propp og Berta!) Stakkars Snuldermannen - men han har sikkert rett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...