Pumpkin ( Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Jeg har en gutt på 7 år. Han har en tendens til å stjele når han ser noe han liker. putter ting i lommen osv. Vi tar det opp med han når vi finner tingene og tar dem fra han. I forrige uke hadde vi en episode som jeg synes forverrer situasjonen. Han stjal et kinderegg i butikken og når vi oppdaget det ble han kjempelei seg. Dagen før hadde han ikke hørt etter på sfo og bare gjort som han ville. + stjålet kjeks fra lærerrommet. og fått med melding med hjem. Jeg trenger råd om hva jeg skal gjøre for å få slutt på dette. Er dt noen som har opplevd noe liknende? Hva er det vi gjør feil?!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Hei!! Jeg vet ikke så mye om stjeling, men jeg har hørt at det kan være lurt å gi barnet beskjed om å gå tilbake å levere ting han har tatt f.eks i butikken. Kanskje snakke med butikken på forhånd slik at de kan forklare han allvoret? Da kan det hende at han "lærer"? Jeg vet ikke jeg, men det kan vær verdt ett forsøk kanskje?
fruktfat Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_ekspertene/1.1318231
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå