Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke om jeg gidder styret med å huske p-piller

kan de med erfaring gi meg noen råd om spiral?

eller erfaringer, hvordan funker det....?

hva koster den?

m.m

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg satte inn hormonspiral 2 måneder etter jeg hadde født... det kostet 1200???? tror jeg...hvis ikke enda mer. Nå, 1 år etter har jeg tatt den ut fordi vi har lyst på et barn til snart... så hvis du ønsker flere barn inne 5 år så ville jeg ikke brukt spiarl men heller tatt piller. Sånn rent praktisk derimot er det best med spiralen.. jeg mistet mensen helt og det var ganske greit=) Gå inn på lommelegen og les litt om spiral der=)

Skrevet

har tygget minipiller 1 år nå etter fødsel...

vi har to barn. det er ikke snakk om et til barn nå... det må i såfall bli noeeeeen år til, så jeg kunne jo begyn med det for et år siden allerede... men vet så lite om spiral...

men om noeeeen år = 5 år, det vet jeg ikke... (om det blir fler da)

Jeg har ikke fått mensen enda..

hvordan blir det?

Skrevet

uff, det vet jeg ikke.. tror ikke mensen har så mye å si for å sette inn spiral. Jeg var veldig fornøyd iallefall og skal sette inn så fort jeg er ferdig med å få unger=) Gå inn på : www.lommelegen.no/prevensjon/

så kan du lese litt=)

Skrevet

Tror jeg betalte 1000-1500 for hormonspiral. Husker ikke helt. Legen min sa at det varierte veldig om man mistet mensen eller ikke. Om man begynte å blø når den ble satt inn, kunne visst gi en pekepinn. Jeg blødde endel da den ble satt inn, og det første halvåret var mensen litt mindre, men varte 14 dager til gjengjeld. Ikke mye moro. Varer litt kortere nå, men fortsatt for lenge. Har inntrykk at det blør litt mindre, men at det varer lengre istedet. Prøver vel å få nr 2 om et år eller noe, og da skal nok ikke spiralen inn igjen etterpå.

Skrevet

Jeg valgte vanlig spiral, ikke hormon (redd jeg blir dårlig av den). Den kostet ikke så mye, mye billigere enn hormon i hvert fall. Har hatt den i 9 mnd, veldig fornøyd. Mensen er enda mer nøyaktig på datoen enn før! Og veldig deilig å slippe å huske på piller etc.

Skrevet

Dette er den beste prev.jeg noen gang har brukt. Jeg bruker vanlig kobberspiral. Har hatt den i til sammen 4 år. Tok den ut etter tre år og ble gravid med nr.to etter tre mnd. Ingen biv.utenom at jeg blør litt mer. Deilig å slippe å proppe kroppen med hormoner!!!!

Skrevet

Har bare gode erfaringer med spiral, altså vanlig kobberspiral. Har aldri villet brukt pillen eller andre hormonpreparater.

Vet den er rimeligere enn hormonspiralen, og omtrent like sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...