mamma20! Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 sønnen min er 13 mnd og han får mme enda, er dette vanlig?? eller skal han begynne å få litt vanlig melk? skal eg begynne å ta halvparten av hver?? eller hvordan har dere andre gjort dette?? noen mener h melk og andre lett melk.. hva mener dere??
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 BArnelegen vår anbefalte h-melk fremfor lettmelk.. VAr noe med fettstoffene i h-malken som skulle være så bra for den lille...
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Planen min er å gi lett melk når jenta mi blir 1 år, men får høyre med helsesøstra kva melk som anbefales. I starten vil eg sikkert gi ei flaske med mme og ei med vanlig melk....
BettyBoob Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 hvis barnet er liten/undervektig så bruk h melk. men hvis ikke, er lett melk bra. de trenger da ikke alt fettet i h melken.
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 vi fikk høre det samme som mortilseb sier på hs. er bare små barn som legger lite på seg som trenger h-melk. ellers så er lett eller ekstra lett fin. helsesøster anbefalte ekstra kett siden den er tilsadd ekstra d-vitamin,og norske barn får i seg nok fett andre steder.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #7 Skrevet 22. januar 2007 Eg har lært at små barn ikkje skal ha hel melk eg då. Fordi det e fettstoffa som ongan ikkje skal ha der. Bruker derfor ekstra lett mjølk, for der e det meir d-vitamin... Hmmm kanskje verdt å sjekke ordentlig opp.
SK&Maylen Skrevet 22. januar 2007 #8 Skrevet 22. januar 2007 Helsesøster sa vi skulle gi den melka vi drakk sjøl, det var bare bra om det var ekstra lett likosm, for fettet i melka er ikkje så bra for kroppen alltid! Begynn 50/50 ja, så blir det en lettere overgang!
mamma20! Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. januar 2007 tusen takk for svar.. eg tror eg prøver meg frem med litt lett melk først.. han er "godt i stand" så eg tror ikke han trenger h melk. men hvor tid begynte dere andre med vanlig melk? nå er sønnen min 13 mnd..og har enda ikke begynt.. han har bare fått litt naturell yougurt med melk i..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå