Gå til innhold

amme amme amme amme amme

Anbefalte innlegg

Skrevet

... kan dere se at jeg er litt lei, selvom hun er vakrest i verden og det er nært og varmt og deilig og hun er så pen og jeg vet at melken er viktig både for næring og nærhet og alt... og jeg vet at med en gang jeg slutter så savner jeg det hele dagen, men ............... amme amme amme amme amme amme amme.... alltid!

I natt var jeg sikker på at jeg må amme henne til hun blir 100 år...

amme - stamme- ramme - lamme - jamme-

se jeg kan rime i dag også!

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så klart man blir sliten og lei iblant - selv om det er tusen grunner til at man ikke skal bli det! :-)

Amming er, som du sier, superkoselig og supersunt og superfint og supernært og superdupert i det hele tatt. Men det er også hard jobb for mamman - spesielt om natta...

Jeg trodde også at jeg skulle savne det når jeg var ferdig. Gjorde vel det en liten stund, men nå er det så definitivt et avsluttet kapittel!!! Deilig at puppene ikke er matstasjon lenger. Og det er godt at ingen er så fysisk avhengig av meg lenger. Eeeeehh......nå høres det jaggu ut som om jeg er ferdig med babyer, og det er jeg! Alt til sin tid....

:o)

Skrevet

takk urtings!

for det er jo ikke mangel på kjærlighet som er problemet, det er sterk baby somskifter sugetekninkk og som suger hardt og dytter puppene vekk og som med skarpe negler tar tak i puppen som om den var en flaske og river og sliter litt¨i hytt og pine - midt på natta....

men jammen er hun fin, for når hun har spist så sier hun takk for maten med verdens vakreste smil... og da er det verdt det likevel...

og du; jeg skal ha fler, og de skal nok ammes de også...

:-)

Skrevet

En ting er ihvertfall sikkert min venn, du skal slippe å amme til hun er 100!!!

Og vips en dag så vil hun ikke ha pupp lenger, og da sitter du der litt sånn sikksakk i fjeset ditt og tenker, uff det var da litt trist..........:-))

Alt til sin tid, sier min mor, og sånn er det jo;-))

Skrevet

jeg jeg ble litt sjokkrte da han store plutselig ikke ville ha mer....

så det blir nok rart nå også:-)

Skrevet

Helt sant det Dritgrei! Men når man er ferdig med ammingen så savner man det faktisk littebitt... kosen, nærheten og alt det der man da får helt av seg selv.

Skrevet

Hannah er morsom da, når hun ser puppen til mamman sin så tar hun grepa tak og vrir rundt og ler en rå latter når mamman hyler til!!!!

Sa jeg søt?

Skrevet

he he he.... hun her biter, hardt jeg sier AU, det der er ikke lov! Da biter hun igjen og smiler luresmilet sitt, jeg vet jeg har sagt det før... men jaja.

kanksje jeg begynner å bli gammel (nok) :-)

he he he he

Skrevet

Det er temmelig slitsomt, særlig på natten. Begge mine har vært skikkelig puppegutter og gapt ivrig opp hver gang puppen ble tilbudt og ropt høyt etter den på natta. Jeg har måttet bestemme når det skulle være slutt for begge og det ble det da de var 15 mnd. Da hadde jeg fått nok av å måtte være til stede ved hver legging og hver morgen. Det er utrolig koselig og nært, men også krevende og slitsomt. For meg hjalp det da krana ble stengt på natta (rundt 7-8 mnd).

Jeg savner det allerede og det er bare 3 mnd siden det ble slutt. Har tro på at jeg skal amme en baby til og da må jeg kanskje fortsette i tre-fire år for å bli virkelig lei. Mer enn en gang til blir det nemlig ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...