Gå til innhold

Leggetider... igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke noe nytt tema dette sikkert. Jeg lurer på hvor lenge en 10-åring skal få lov å være oppe når han skal i skolen dagen etter ?

Hittil har 21.00 vært grensa, men ungen har begynt mase om mer.

Jeg er veldig klar på dette, og var det også med mine, men faren lar sin 'dårlige samvittighet' bestemme. Etter min mening burde han gjøre ting sammen med ungen når de kommer hjem fra jobb/sfo, istedet for la ungen spille PS2 og se tegnefilm fram til leggetid.Når klokka er ni maser ungen om få være lenger oppe for han vil kose med pappa eller gjøre ting med han..Er det bare jeg som er rar, eller synes dere og at han burde bruke tia si litt mer konstruktivt sammen med ungen etter middag ? Jeg blir litt oppgitt når sambo sier : jammen jeg har dårlig samvittighet..derfor kan han være litt lenger oppe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis 10 åringen får være oppe til 21, skal han være fornøyd.. stesønnen min fikk ikke være oppe til 21, da han var 10... vi fulgte klokkeslettene til helsesøster.. husker ikke nå hva de var, men er jo bare å spørre. far får ha så dårlig samvittighet som han ønsker, ungen trenger den søvnen han får, for å fungere på skolen. være opplakt, og med i timene... det er viktigere enn å være lenge våken på hverdagene... far får enten være med ungen på ettermiddagen, eller på fridager... hvis han har så dårlig samvittighet... er nå min mening da..

Skrevet

10 åringen her i huset skal være i seng til klokken 21.00. (Men noen ganger får han ligge i sengen å lese etter dette tidspunktet også)

Skrevet

Jeg ville ha lagt meg tidlig selv, og når han kom krypende under dyna og ville kose, hadde jeg sagt at nei nå var det for sent, nå vil du sove.

Skal det bli noe hankey pankey må en ha hatt litt voksen tid først. Så hadde nå dette endra seg fort skal du se ;-)

En skulle jo forøvrig forvente at en voksen mann forstår at leggetider for barna er for dderes beste og at små unger bør ha lagt seg klokka til klokka 9. De skal jo lære dagen etterpå når de er på skolen. De fleste foreldre vet jo at unger strekker legge tida så godt de bare kan, fra de er veldig små.

Er ikke for ungen han gjør dette, men for sin egen skyld.

Her er alle unger i seng til klokka 9, det er nok litt seint for den yngste og litt tidlig for den eldste. Vi har heller ikke forskjell på helg og skole, men det hender det glir litt ut.

Skrevet

En 10-åring kan godt legge seg 2100, men jeg ville faktisk sagt en halv time før:) Både fordi en kropp i vekst trenger søvn og hvile, og fordi dere trenger voksentid. Men ikke strekk det lenger iallefall! Det er ikke ungen som bestemmer, det er dere! :)

Skrevet

mener stesønnen min var i seng til 2030.. da han var 10 år.. men som skrevet.. helseøster har en fin plakat om leggetider til barn.. spørr der. :o)

• 3 uker senere...
Gjest Antarctica
Skrevet

Si til mannen din at da får de heller stå opp en time tidligere dagen etter, så kan de kose seg da...ærlig talt, er ikke gubben din litt barnslig? Ansvarsfraskrivelse lang lei: ikke gidder han bestemme hva de skal gjøre på dagtid (at gutten f eks skal ha en aktivitet sammen mad far); og ikke tør han gjøre seg upopulær ved å si at nå er det legging, men vi koser mer i morra.

Når det er sagt, min er 8 og legger seg 21 00 han også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...