Gå til innhold

har dere oversikt over hva gullene spiser i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns de får ALT for lite frukt i forhold til det jeg gir. De får mat i vår barnehage, så man får ikke ta med selv.... Bare en gang og dagen, så da får hun ved middag når hun kommer hjem og kvelds om hun vil ha. Hva gjør dere? Og hva spiser deres små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han spiser frokost hjemme, og så har de lunsj i bhg. Rundt kl 14-15 har de også sk fruktmåltid. Alle barna tar med seg en frukt hver dag, og så skjærer det de opp i biter og alle ungene spiser og koser seg. Om vi vil han skal spise ekstra frukt, så gir vi det med, men jeg synes ikke det gjør noe om de "bare" spiser frukt en gang om dagen i bhg!

jeg vet alt han spiser i bhg hver dag, fordi de ansatte forteller det til meg når jeg henter han. Veldig greit.

Skrevet

Vet hva de har til lunsj (varm lunsj hver dag, står liste oppslått), pluss frukt opp og i mente. Har et lite matvrak selv, så vi sender ofte med litt ekstra så de ikke blir spist ut av huset ;)

Skrevet

I vår barnehage får de tre måltider, og etter hvert måltid får de frukt. Synes det er fint. Jeg vet hva og hvor mye ho spiser for det forteller de meg hver dag. Helt fint det også.

Skrevet

Vår lille spiste ikke så veldig variert da han begynte i bhg, så da hadde jeg oversikt over hva han spiste siden jeg sendte med all maten. Barna har med frokost om de kommer tidlig, lunsj er billigste kneipp med pålegg og så er det et lite måltid til slutt der de får frukt- men må ha med brødskive/youghurt om de ønsker mer mat til det til det måltidet. Melk til måltidene er inkl. i kostpengene- og er de heldige så klarer barna å gi uttrykk for at de er tørste mellom måltidene... (Blir ikke tilbudt drikke)

Skrevet

Ja! Vi har med mat selv - så vår gutt får kjempemye deilig i barnehagen - og ikke bare tørre brødskiver. Sender med mye grønnsaker. De får masse frukt i barnehagen. Han spiser kjempegodt. Er glad for at vi kan ta med egen mat

Skrevet

Gullet her spiser frokost sammen m meg om morgenen rundt 8 tiden. Så får han lunsj i barnehagen kl 11. Enten brødskiver/rundstykker m kjøttpålegg, ost, leverpostei e.l. Eller varm mat som suppe, kjøttboller, fiskepinner, millionbøff osv. Oppdaget det at i en periode da vi startet der gikk det mye i loff og syltetøy, da sa jeg klart ifra at det ville jeg ikke at han skulle ha og så ble det slutt på det. Nå går det i sunn mat. Så får de frukt og riskjeks ca kl 14. De som er ekstra sultne får brød/yoghurt. De er flinke til å gi frukt og følger også våres instruksjoner som foreldre. Grunnen til at det gikk i loff og syltetøy var at en av barna hadde dårlig matlyst. Men da jeg sa ifra tok de det til seg uten sure miner og fulgte mine ønsker. Føler jeg har noen lunde kontroll da jeg alltid spør hva og hvor mye gullet har spist da jeg henter han.

Skrevet

jeg er kjempemissfornøyd med maten i bhg til eldsten. Skulle heller ønske at det var matpakker hver dag.

Skrevet

Har stort sett oversikt over hva som serveres i barnehagen. De har egen kjøkkeansatt som baker brød og lager varmelunsj tre dager i uka. Ellers får de frukt i halv tre tiden. De spiser både frokost og lunsj i barnehagen. Er veldig fornøyd med ordingen. Er det noe spesielt man ønsker de skal kjøpe inn så gjør de det. I starten spiste J Hollegrøt til lunsj hver dag, og det bestilte de inn uten problemer.

Skrevet

Petrine! Hvor mye betaler dere pr mnd i kostpenger på 100 % plass?

Skrevet

Obs, så ikke denne før nå jeg! Vi betaler 250 kr i kostpenger hver måned. Det er en astma og allergibarnehage ¨så jeg tror de får litt ekstra midler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...