Dailis Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 pizzasnurrer, tacohorn og fyllte naanbrød. Er så kjekt å ha i frysen.....=D Ellers har ungene baset fælt i snøen, bortsett fra lillegutten som har tittet misunnelig på brødrene gjennom vinduet. Ikke kult å være syk når endelig snøen kom.... Mange andre som har lekt i snøen i dag?
dritgrei hei hei! Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 det kom plutselig snø her også nå, på vestkanten .... jeg bare krysser fingrene for at den ligger til i morgen, så det blir aking har også! :-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Å det hørtes da bærre lækkert ut! Hmmm........kanskje jeg må kjøre meg en tur ut på øen ikveld..........hihihihihi.................:-)) Hannah har vært ute og aket idag for første gang og hun syntes det var sååå gøy! Hvordan står det til med lillegutt?
Dailis Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2007 Han er faktisk litt bedre i dag, etter noen ikke særlig morsomme dager...Håper snøøen ligger til etter han er frisk=D Jada, bakte mengder, så er mer enn nok, hihi.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 God bedring til ham:-))) Satser på formen kommer seg raskt og at snøen blir liggende noen dager;-))
♥Snulder Skrevet 21. januar 2007 #6 Skrevet 21. januar 2007 Fylte naanbrød hørtes jo kjempespennende ut!!! Hvordan, hvilken, hva osv... Oppskrift?????
Attpåklatten :-)™ Skrevet 21. januar 2007 #7 Skrevet 21. januar 2007 Ja, kom igjen Dailis - gi oss noen tips!!! Kanskje det rett og slett blir bakedag imorgen her i huset:-))
Dailis Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. januar 2007 Lage naanbrød, steke dem runde, lage en curry etter ønske (ikke alt for våt) og når det er kaldt så fyller man dem, bretter dem sammen og putter dem i frysen. Går jo an å putte fyllet inni under steking og, men da må de stekes i ovnen. Lærte det av en pakistansk dame, hun pleide å gjøre det, og så var det et enkelt mellommåltid til ungene. Brukte ofte rester.
Gummelillan Skrevet 21. januar 2007 #9 Skrevet 21. januar 2007 Jepp, tacohorn også. Det eneste jeg kan er pizzasnurrer så familien synes sikkert det er greit om jeg gjør noe med utvalget i fryseren..;-)
Gummelillan Skrevet 21. januar 2007 #10 Skrevet 21. januar 2007 Faller av på lage naanbrød jeg da.. Oppskrift mottas med takk! Hilsen hun som må ha det inn med teskje...
Dailis Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 21. januar 2007 Tacohorn så lager jeg en fin deig (1 liter vann på 50 gr gjær) Steker kjøttdeig med finhakket løk, hvitløk og paprika. Har opp i salsa og tacokrydder. Kjevler ut deigen tynnt jo tynnere, jo bedre) og legger avkjølt kjøttmasse på hver trekant og drysser raspet ost over, ruller, men bretter kantene litt inn. Pensles med egg før steking.
Dailis Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 21. januar 2007 Spørs hvilken du vil ha da... Er jo ekte naanbrød på yoghurt, osv, skal heve i 5 timer, stekes på takke/panne og i ovn etterpå. Eller en vanlig som er i underkant av 1 kg mel, 1/2 kopp margarin, 50 eller 100 gr (kommer ann på hvor luftig du vil ha det) gr gjær og 1liter væske, 1 ts salt. Jeg har oppi egg og, men skal ikke være der. Del i stykker, kjevle temmelig tynnt, stekes i ovn, pensles. Stikk hull med gaffel når de blir oppblåste, legg dem oppå hverandre i kjøkkenhåndkle. (hun som lærte meg disse fyllte naanbrødene, brukte denne oppskriften.)
Gummelillan Skrevet 21. januar 2007 #13 Skrevet 21. januar 2007 Du er en knupp altså! Tror nok jeg må ta en bakedag snart her i huset også ;-)
Dailis Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #14 Skrevet 21. januar 2007 Bare hyggelig... Nå lager jeg slike digre amerikanske sjokolademuffins og... Og så har jeg visst glemt å kjøpe brød...jaja, kjøkkenmaskina for jobbet i kveld... Er koselig da, men var ikke akkurat planen dette, begynnte med at jeg skulle få unna litt rester i kjøleskapet, derfor fyllte greier, hehe.
Reveenka Skrevet 21. januar 2007 #15 Skrevet 21. januar 2007 Hmmm, får man ikke kjøpt sånne nanbrød i butikken, da...? FEM timer heving??? Hørtes veldig godt ut - men også nokså tidkrevende... c",) Har bakt kanelboller i dag, vi - og spist så mange vi orket alle mann, og enda er det flere igjen...Og bast i snøen, og akt og stått på ski(mor har måkt, for gubben har influensa, sier'n...)-og tilslutt avsluttet vi det hele med svømmekurs for de tre største i ettermiddag. Kan si det var noen unger som besvimte i senga her i sta, ja c",)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå