ettbarnsmammaen Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Slik begynner en av favorittsangene mine i Margrethe Munthes sangbok. Den fortsetter slik: For mor som har lært meg så mange. Da jeg var lite, nå er jeg så stor, mor hun tok meg på fang og hun trallet og sang. Og så vakkert som det klang. Tra-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la. Jeg synger om morgen, jeg synger om kveld. Jeg synger i sorg og i glede. Og blir jeg kjei eller lei av meg selv, ja så synger jeg da og det hjeper så bra. Og jeg blir så hjertens glad. Tra-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la. Jeg vokste opp i et hjem med mye sang, og liker godt å synge. Traller og synger til stadighet, både med og uten Nusse på fanget. Nussepappaen hadde jeg aldri hørt synge før vi fikk barn, men nå driver selv han og traller og synger på barnesanger til stadighet. Vi har nylig gått til inngkjøp av noen cd-er med barnesanger. På disse cd-ene finner vi blant annet flere av de gamle barnesangene som er en del av kulturarven vår, men som jeg ikke tror at barn lærer i barnehagen og på skolen i dag. Jeg synes det er viktig at Nussa blir kjent med disse sangene. Har på cd-en i bakgrunnen og synger ved siden av. På babysvømmingen, som vi går på en gang i uken, er det også mye sang. M.a.o. lille Nusse blir utsatt for mye sang og musikk. Nå kommer jeg endelig til poenget med dette innlegget: Nå virker det som om Nussa, som fylte ett år 12. januar, har begynt å synge selv! Hun har i lengre tid sagt "ha-ha-ha" på forskjellige toner. De siste par dagene har hun imidlertig gjentatte ganger sunget "ha-ha-ha" på tonene som innleder "Mikkel Rev." Hun prøver seg i forkjellige tonearter. Ofte kommer det også noe som sikkert skal være fortsettelsen på melodien. Skikkelig morsomt å høre på! :-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Her i huset synges og danses det masse!! Med to storesøstre som både har drevet med kor og dans, så måtte det jo bli sånn, og jeg er gammel danser, så lille Hannah slipper ikke unna;-)) Vi synger og danser med de stemmene og kroppene vi har og det skaper god stemning merker jeg;-) Hannah elsker å høre på musikk og synger også med, så sitt deilige babyvis, og bruker hele kroppen når hun hører rytmer, det er bare herlig;-))
Superlis Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Vi er også veldig glad i sang og musikk,spilles masse gitar her i huset. Og nå har storebror kjøpt seg trommer,så nå blir det liv.......Ellers så har knotten fått den vanen at han skal holdes og danses med foran steroen når det spilles fine sanger! En av de fineste han vet er "snowflakes" så her blir det vinter hele året:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå