Gjest Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Jeg er overbevist om at vi har engler rundt oss og spesielt at alle barn har engler som passer på dem.I salme 91 og vers 11 og 12 står det om den baskyttelsen som Gud gir de som ber Ham. Hvor mange andre er det her som tror det?
Netty32 Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Jeg er også overbevist om at vi har engler rundt oss i en eller annen form. Hva slags "type" vet jeg ikke, men at det er noe der, er jeg sikker på. Har fått "energitesta" at jeg har to engler/ skytsengler som følger meg- og det er en god følelse!
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Ja det må jo være en god følelse å ha visshet om at du er beskyttet av Guds engler! Det er selvfølgelig bare Jesus som er Herre og skal tillbes og opphøyes, men englene er hjelpere og tjener Jesus og er til hjelp for dem som søker HAM.Alle barn tilhører Gud og har englevakt!
Netty32 Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Hei trubbel og bubbel, du høres ut som ei klok dame! Jeg strever litt med disse tankene- for vi er beskyttet av Guds engler- og spesielt barna. Men det er jo så mange barn som kommer ut for allslags grusomheter- hvor er englene da?Hvorfor hindrer de ikke elendigheten når de KAN? Uff, det er jo egentlig nesten det samme som det evige spørsmålet om hvor Gud er når det finnes så mye elendighet i verden- det har jeg greit svar på for meg selv, det er jo vi selv som skaper elendigheten. Men barna?? Forsvarsløse og uskyldige. Forstår ikke helt at de skal lide så mye når Gud og Hans engler kan hindre det. Hvilke tanker har du om dette? Jeg prøver å forsone meg med at det er mye jeg ikke forstår og ikke skal forstå så lenge jeg lever på jorden, men det er ikke alltid så lett...
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Hallo Jeg tror at hele verden ligger i det onde, det skjedde ved syndefallet at djevelen fikk innpass i denne verden til å lyve, drepe, stjele og ødelegge. Derfor sendte Gud en redningsmann , sin egen Sønn, til oss.I Joh,10.vers 10 står det: "Tyven (djevelen) kommer bare for å stjele, drepe og ødelegge.Jeg er kommet for at dere skal ha liv og overflod." Jesus BESEIRET djevelen i det Han tok alle våre synder på seg og tilintetgjorde dem på korset da Han døde der ,og Han stod opp igjen fra døden og Han lever i dag! Jesus har altså beseira djevelen og ondskapen på korset. Jeg tror alle barn som dør kommer rett til Faderen i Himmelen, de tilhører Gud, kommer i fra Hans hjerte, er skapt av Ham. Barna har englevakt men fordi hele verden ligger i det onde foreløpig( inntill Jesus kommer tilbake fysisk) så er det viktig at de som kjenner Jesus og tror på Ham ber.Vi kan be om beskyttelse for barna og alle mnskr. Vi kan be om at Guds engler passer på barna.Jesus lærte oss jo å be fadervår. Hebr. kap. 1 snakker om englene som ånder i Guds tjeneste som er til hjelp for dem som skal få frelsen. Efeserne kap.6 snakker om hvilken motstand vi står ovenfor i fra ondskapens åndehær og der står en fin oppskrift om hvordan vi skal bekjempe denne ondskapen, les fra vers 10 til vers 20. Ja slik tenker altså jeg om disse tingene.Jeg har opplevd så mange ganger at Gud hører bønn.Jeg har opplevd å bli helbredet og velsignet økonomisk.Har også opplevd Guds ledelse på mange forskjellige måter i livet.Dette er noe alle kan oppleve.Jesus er veien , sannheten og livet! Det handler om å åpne sitt hjerte og søke Ham. Jesus snakket så varmt om barna, Han har en spesiell omsorg for dem!
ulla,mkrølltoppen&litletulla Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 eg trur på engler. eg et at det er engler rundt oss 24-7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå