Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Ikke at man kan forberede seg så mye, man må bare hoppe i det, spesielt som førstegangs.. Men merker at jeg blir mer og mer klar nå. Sikkert fordi jeg må også, siden jeg i verste fall kan bli mamma om 3,5 uke! (svangerskapsdiabetes, pleier å bli satt igang da) Så nå har jeg vaska babyklær og gjort istand litt på babyrommet. Er "bare" i uke 34 enda.. men merker jeg blir mer og mer utålmodig... Men er glad det fortsatt er noen uker igjen, er en del som gjenstår her!
Gjest Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Jeg har prøvd, men føler meg liksom ikke helt klar. Lengte har jeg jo tenkt at det heldigvis er god tid igjen å forberede seg på, men er jo i uke 39 nå (iiiiiiiiiiiik) så bebisen kan jo komme når som helst, selv om førstegangsfødende ofte går litt over termin da...har ordnet og stelt med ting ja, holder på med babyklær nå, men er langt fra klar for å si det sånn...
liljemor Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Jeg tilhører første trimester men er gravid med nummer tre. Husker spesiellt den første, da jeg laga rede i ukesvis før han skulle komme. Var veldig klar og spent. Så kom den store dagen og han ble født. Følelsen var overveldende og man er litt i sjokk etterpå. Man skal gratuleres og mange kommer på besøk. Den virkelige store mammafølelsen fikk jeg dag to etter fødselen. Måtte opp og gå litt om natta og lillegutt ble passa av nattevakta. Da jeg gikk forbi oppholdsrommet der babyene er når mamma hviler ,hørte jeg en baby som skrek. Jeg stoppet opp med en gang for jeg kjente igjen stemmen, det var min og bare min baby som skrek....det var sterkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå