Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Jeg forstår ikke helt dette,...hva har jeg rett på som alenemor? kontantstøtte el .støtte til barnetilsyn? hva og hvem er disse støttene til? jeg er nå i fødselspermisjon og skal ha gullet mitt hos dagmamma fra 5 mars ,......så jeg trenger noen råd ,.....? Takker for eventuelle svar.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 siden du skal bruke dagmamma har du rett på kontantstøtte. du må dokumentere utgiftene dine til barnepass vis du skal få støtte. det kan du få selv om du bruker dagmamma men da må hun skrive under på papirer spørs om hun går med på det da. for sikkerhets skyld snakk med nav de gir deg brosjyrer og søknadsjemaene du trenger.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Tror du har krav på både stønad til barnetilsyn som er 64 % av det dagmamma tar og kontantstøtten i tillegg. Riktig som skrevet i forrige innlegg, dagmamma må dokumentere hva du betaler per måned.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Er i samme situasjon. Men lurer på om dagmammaen må oppgi inntekter da? Hun vil nemmelig være svart dagmamma og ikke skatte av det. Må hun det hvis jeg skal få stønad til barnetilsyn? Eller er det nok at hun dokumenterer det på et ark og skriver under på hva jeg har betalt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå