Gå til innhold

usa-mammaer:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

ferie turen til usa nærmer seg med storm.. lurer på noen små ting...

noe som vet hva jeg lovlig kan ta med meg inn i usa av babymat?

mme?

grøtpulver?

middagsglass?

fruktglass?

skulle så gjerne ha hatt med meg til iallefall 1 dag, så blir det ikke så stress med å handle...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg bor ikke i USA, men kanskje jeg kan svare paa spm dine..

Reglene er at til barn kan man ta med det de trenger av mat og drikke for en dag. Det eneste som er er at de kanskje ber deg eller partner aapen et glass og smake, for aa vise at det ikke er noe farlig i glasset. Pulver tror jeg gaar greit, kanskje ha det i original pakning da..Men flytende veske er det litt verre med, altsaa vann feks.Det tror jeg ikke du faar ta med deg paa gjennom sikkerhets kontrollen. Du kan kjoepe aa ta med etter at du har passert sjekken

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi dro til usa i desember. Ingen problemer med mat og drikke til vaar 1-aaring. Hadde mme-pulver i plastboks. Varmt vann paa termos. Groetpulver i plastboks. Middagsglass, frukt paa glass,skive med ost og youghurt nok til i hvertfall 2 dager.... Maatte bare ha alt flytende i gjennomsiktig plastpose gjennom sikkerhetskontrollene. Fikk ikke ta med vann til oss selv, men til LilleGull var det greit. Vi dro fra Belgia da, men reglene er jo de samme overalt. Gjorde akkurat likt da vi dro ut av usa. No problem!

God Tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...