Gå til innhold

gifte seg i KØBENHAVN tråd :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det blir fort dyrt... Uff.. hehe...

Vi skulle egentlig gifte oss på en ambassade og ferdig med det. Men så tok jeg litt av i planleggingen og endte meg 35gjester som blir invitert, selv om jeg alt vet at ikke alle kommer... hehe, men selv om vi ikke betaler reisen, har vi endt opp m 50tusen... og hvor de pengene skal komme fra er bare og krysse fingre og håpe på en snill fe skal komme dalende, hehe....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, hvor tidlig ute må man være for å reservere tid til vielse i den norske ambassaden?

Skrevet

Det vet jeg ikke helt, men det er alltid lurt og være tidlig ute. Vi ringte før jul til sjømannskirken og da var det en som hadde avlyst og derfor fikk vi. Så vi hadde flaks. Og vi gifter oss 30juni. Så det er nok lurt og ringe tidlig og høre. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tlf til de og høre...

Skrevet

ÅÅÅ SÅÅ ARTIG!!!

skal få lest alle innleggenen igjen i helgen når jeg har bedre tid.

men såå artig at det endelig kom noen innlegg.

supert med tips om fotograf, brudebukett osv.

gleder meg!!!!!

ha en fin fin planlegging jenter :)

Skrevet

Hei

Er det ingen der ute som har tips til fotograf i Madrid - gjerne norsk selvfølgelig! Vi gifter oss på den norske ambassaden i Madrid i slutten av mars.

Skrevet

Skal også gifte meg i Køben, i oktober. Skal ha festen på www.sanktgertrudskloster.dk Kjempefint sted, selv om det er veldig typisk "norsk, gifte seg i sjømannskirka-sted". Ellers er det ikke så mye som er i boks, og ikke stresser jeg heller. Blir en avslappet affære :)

Skrevet

Der er det kjempefint... :)

Blir dere mange gjester nedover???

Skrevet

Vi skal be totalt 26 stk, god blanding av barn og voksne. Vi skal ha med vår lille jente, og da er det naturlig at de andre gjestene og får ta med sine barn. Vi skal bo i København ca en uke, tenkte å ta en dag el to på spa før bryllupet. Da inviterer vi de som ønsker det, til å henge på. Dagen etter bryllupet arrangerer vi sightseeng m buss rundt i byen. For å finne på noe sammen, alle sammen, når vi først er der. Har hørt fra andre som har feiret der, at det er kjempebra der ja :)

Skrevet

Husmusa: Såg dere hadde bestillt fotograf. Den prisen, var det for fotografering i kirke, og en "seanse" etterpå, eller er det for hele dagen? Jeg er så usikker på hvem jeg skal velge av de to på den siden... Likte bildene bedre av han andre fotografen, men synes har var litt i dyreste laget :)

Skrevet

Det er for bilder i kirken og bilder etterpå....

For resten a dagen får du sikkert et tilbud fra han....

Han er bergenser og kjempekoselig. :) Så du kan jo ringe han for en samtale og høre hva han tar hvis du ønsker han utover dagen å...

Skrevet

Trenger i grunn ikke bilder av mer. :) Lurte bare på hva som inngikk i "pakken", og det er helt perfekt det.

Skrevet

Hehe ja var det jeg syns å. Syns liksom det holdt. For vi har jo tross alt 2digitalkamerar selv pluss at gjestene har helt sikkert med seg. Så man får sikkert fine bilder fra middag og sånn etterpå uansett :)

Skrevet

Helt sikkert! Er ikke såååå stas i bli tatt bilder av heller, synes jeg :) Hvordan gjør dere det med gjester etter vielsen, mens bildene tas? Vi lurte på å servere kaken da vi, i kirken. Å så drar vi i samlet flokk til rest etterpå.

Skrevet

Hehe nei den er jeg enig med... Egentlig hater jeg at folk tar bilder a meg... hehe...

Vet ikke helt enda, driver og diskuterer litt. Lurer på om vi skal sende alle avgårde etter at fotografen er feridg med de bildene av dem. Også at det bare blir oss når han skal ta bilder da. Men får se. Er jo bare 5min med drosje til hotellet. Men tror det er sånn vi gjør d...

Hvordan kommer dere dere fra kirken til maten?? hehe

Skrevet

Tenkte å leie buss/minitaxi. Vi organiserer det, har erfaring i at slekta er noe uorganisert for å si det sånn :) Vi tenker at det i grunn blir en ganske kort kveld, siden vi har med barn. Så derfor tenkte vi å ta kaken da, å ikke etter maten. Da er de fleste mette, og klokken blitt sent nok for de små. Så får de uten barn, eller med større barn, rocke natta uten oss. Vi skal ikke ha dans el noe etter maten.

Skrevet

Vi er litt usikkre der enda... Vet ikke hvor sent det blir hos oss, men barna er med. Men de går jo og legger seg etterhver så får finne ut hvordan vi skal gjøre det med de.... Blir ikke noe dans hos oss heller tror jeg i og med at jeg HATER og danse... hehe. Gjestene får bare danse hvis de vil det....... hehe....

Vi har maten på hotellet så trenger ikke forlate hotellet derfor litt enklere og gjøre det med barn....

Skrevet

Det er egentlig ganske smart å ha maten på hotell... Men synes det er så vanskelig å finne et sted som er bra, og koselig!

Skrevet

Jeg fant et kjempefint hotell jeg likte :D Phoenix Copenhagen. Skal nedover i April og se litt mer og det blir spennende... :)

Skrevet

Du får skrive litt om hvordan det er der da, kanskje vi bytter :)

Skrevet

hei igjen jenter...

har ikke fått gjort noe med mer med bryllups planleggingen denne helgen likevell slik som planlagt...

men har nå fått tenkt litt, skal sende mail til de ulike hotellene og be om et tilbud siden vi skal bo 7 netter på hotell. vil bo bra og sentralt.

men en ting vi tenkte på, hvordan er det med sikring av barn i taxi??

vi har jo med en baby og en 3 åring, og iallefall på selve dagen blir det jo taxi til ambassaden, fotograf osv.

har dere med babysete selv, eller har taxi`ene dette hvis en forhåndsbestiller.

noen som vet??

jaja hadde besøk av en venninde i helga som skal gifte seg snart. hun hadde med gifteringene sine som hun har fått lagd av en gullsmedmester.

de var bare råflotte. absolutt verdt 10 000 kr. så nå fikk vi det å tenke på også :)

Skrevet

Hvis du forhåndsbestiller har de det muligens.. Vet egentlig ikke.. Men du kan jo ringe ned og høre..

Har ikke tenkt på og leie bil da siden dere skal være så lenge?? Da får dere jo også bestilt barnesete med...

Skrevet

Den var til deg Alvamamma ;)

Skrevet

sånn da har vi fått bestillt oss flybiletter. og de ble heldigvis litt billigere enn vi hadde tenkt.

har fått mange tilbakemeldinger fra de ulike hotellene vi har sendt mail til. skal bestemme oss imorgen kveld.

men akuratt nå heller det mot ascot hotell leilighet.

da har vi ca 50 m2 å boltre oss på, kjøkken, stue og et soverom.

siden vi skal være der 7 netter blir jo noen timer tilbragt på hotell-rommet. og den ligger like ved rådhusplassen, så det er jo sentralt og bra.

så når det er bestillt får jeg prøve meg på fotograf :)

kjole og brudebukett blir ikke gjort noe med før mini kommer i april.

ikke ringer heller siden jeg er hoven i fingrene, men kanskje jeg skal ut å smugtitte litt ;)

deilig å få unna litt planlegging, ganske gøy også.

og godt hvis vi kan spre utgiftene litt etterhvert...

Skrevet

Når er det dere skal gifte dere???

Vi skal nedover i april nå og se. Har netopp bestilt ett par netter på hotellet der. Så får vi se mere av hotellet. Og han skal vise oss litt rundt han resturantsjefen. Så det blir gøy..

Også skal vi finne ut av endelig middag og drikke og bryllupskaken... Så jeg gleder meg

Har også første prøvetime hos frisør, pluss at jeg har fått avtale med hun som skal lage bryllupsbuketten :) Så jeg gleder meg, blir spennende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...