sweet dreams Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 heisann, vi er helt på planleggingsstadiet, men har bestillt ambassade bryllup i københavn i september 07 hvis det er flere av dere der ute, kanskje vi kan ha denne tråden som et møtested hvor vi utveksler ideer, tips og erfaringer... vår plan foreløpig er: -kjøpe ny dress og finne en fin-kjole til meg (ikke brudekjole) -bestille fotograf og brudebukett på nett. -håret og sminken tar jeg selv. (skal få litt sminkeveiledning og spray-tan her hjemme tenkte jeg før vi reiser ned) -hvor skal vi spise? -vi skal ha med en baby og en 3-åring, og ingen andre... -har planer om å være i københavn i ca 1 uke. morro hvis andre henger seg på
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 Heisann!!! Vi gifter oss 30juni i den norske sjømannskirken i København Vi har bestilt; -Kirken -Fotograf -Frisør -Brudekjole -Mat -Bryllupskake -Hotell -Invitasjoner -Blomster til hotellet Vi har igjen -Brudepikekjole til datteren -Dress til gubben -Limousin -Brudebukett og knapphulsblomster -Sko til alle 3 Men ellers begynner vi komme temmelig i boks
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Hei! Hvor bestilte dere kaken? Vi gifter oss i Sjømannskirken 2 juni :-) Har nettopp vært nede og tatt en kikk inne i kirken;-)
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 Var kirken fin?? Har ikke vært der enda vi... Gifter oss der 30juni... Vi har bestilt kake der hvor vi skal ha bryllupet. På hotellet... Har du msn?? Vært gøy og pratet med deg mer der..
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Hei! Vi gifter oss 2 juni 2007. Det eneste vi har gjort er å bestille tid for vielse, booket hotell, middag og fotograf. Jeg tror jeg skal stå for sminke og hår selv. Mangler kake og brudebukett. Jeg skal bestille brudebukett her: http://www.voneinem.dk/bryllup/bryllup.htm Her er fotografen vi har booket: http://www.hpkristensen.dk/ Her skal vi bo og spise. De setter av et eget lokale til oss. Har nettopp vært nede og sjekket ut hotellet. Det er utrolig flott! Kan anbefales:-) http://www.admiralhotel.dk/Default.aspx?ID=2 Brudekjolen kjøper jeg brukt på finn.no(hvis jeg finner en jeg liker!).
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 Aha! Da skal jeg høre med hotellet:-) Ja kirken var liten og intim! Ikke veldig fasjonabel, men det spiller jo heller ingen rolle. Tror helt klart det kan bli hyggelig med litt blomster. Kan godt legge meg til på msn. Mailadressen min er [email protected] Hvor skal dere bo? Vi skal bo på Hotel Admiral.
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #8 Skrevet 31. januar 2007 Får ikke åpnet opp msn akkurat nå forresten. Merkelig.
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 31. januar 2007 #9 Skrevet 31. januar 2007 Lagt deg til... Skal bo på hotel phoenix....
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #10 Skrevet 31. januar 2007 Supert! Da får vi bare håpe jeg kommer inn på msn snart... Er så glad vi ikke skal ha et stort bryllup. Jeg blir jo helt svett av denne planleggingen!
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 31. januar 2007 #11 Skrevet 31. januar 2007 Vi har bestilt norsk fotograf http://www.andysalbum.k-nettet.dk/main/frontpage.asp?wid=1735 Hotellet er jeg kjempefornøyd med... http://www.phoenixcopenhagen.dk/ Norsk frisør http://www.fetch.dk/flash_site/index.html Kjempefornøyd med alt
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #12 Skrevet 31. januar 2007 Men hvordan gjør du det med frisøren? Skal du ned og ha en prøvetime?? Ser for meg at det blir litt vanskelig å bare komme på bryllupsdagen.. tenk om jeg ikke blir fornøyd!
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 31. januar 2007 #13 Skrevet 31. januar 2007 Kommer du deg ikke inn??? Hvor mange gjester skal dere ha?? Vi blir ca 25stk, og jeg storkoser meg med forberedelsene. Syns det er kanon gøy.... hehe Hotellet, frisøren og fotografen er såååå hjelpsomme. Er det noe skal jeg bare ringe dem. Snille danskene... hehe.. Selv om frisøren og fotografen er norsk da... hehe
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 31. januar 2007 #14 Skrevet 31. januar 2007 Jeg pratet med hun rett før vi dro på ferie. Og vi har planer om og reise ned for og se på hotellet og litt sånn i midten a april. Derfor fikk jeg 1time i april som hun skal gjøre grunnarbeidet, som farging og alt styr. Så fikk jeg ny time fredagen før, hvor hun fikser ettervekst og stusser litt.. Og på lørdag fikk jeg enda en tine hvor vi da gjør finishen Og alt kommer på under 2000kr Og da er det ca 7 klokke timer hun har satt opp til meg
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #15 Skrevet 31. januar 2007 Nei. Merkelig. Får mannen til å se på det etterpå! Vi blir 14 stykker. Søsteren min og samboeren får dessverre ikke kommet. Hun har termin dagen etter bryllupet. Trist, men det blir jo hyggelig med en baby! Jeg blir stresset over alt jeg skal gjøre, men nå er det jo ikke mye igjen. Skulle de på hotellet lage kaken? Det hørest jo topp ut!
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #16 Skrevet 31. januar 2007 Jøss. Det er ikke dårlig. Vi skal ikke nedover før bryllupshelgen, så det blir uaktuelt med en prøvetime for meg. Jeg satser på å farge håret her hjemme, og så får jeg bare knote rundt med hår og slør alene he he. Jeg synes også alt er mye billigere i Danmark! Fotografen blir halve prisen sammenlignet med Norge.
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 31. januar 2007 #17 Skrevet 31. januar 2007 Ja han skulle lage den, og da er det en mindre ting for meg og tenke på... Er jo nok og styre med når man bestemmer seg for og gifte seg i et annet land. Og da er det ganske greit at hotellet tar det meste. De fikser også blomstene og jeg har da bare sagt hva slags blmster jeg skal ha, så fikser de det Kjempegreit
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #18 Skrevet 31. januar 2007 Aha. Dette må jeg undersøke også altså! Betaler dere for fly + hotell for gjestene. Det gjør vi.. hjelpes så dyrt, men det ville jo blitt dyrere dersom vi skulle hatt et stort bryllup her hjemme.
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 31. januar 2007 #19 Skrevet 31. januar 2007 Ja da er jo det litt vanskelig Ja alt er mye billigere i Danmark. Har bestilt invitasjonene i Danmark og kjolen min... hehe... Så hele bryllupet er bygd opp a Danskene... hehe... Hvilken fotograf har du bestilt?? Jeg bestilte han som står på hjemmesiden til sjømannskirken, han skulle ha 5000kr og d var for 60-70bilder, alle negativer og alle bilder på cd. Så syns det var en grei pris i forhold til mange andre
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 31. januar 2007 #20 Skrevet 31. januar 2007 Nei det har vi droppa. Gjestene syns d er greit og betale selv. Jeg har flytta til Bergen, så min familie og venner bor i Oslo. Så det ville ikke blitt noe billigere for dem også fly til Bergen og bo her. For jeg kan jo ikke stue alle her hjemme. Derfor har vi sagt at gjestene kan betale selv. Og det virker som de syns det er greit. Vi har lagt en avtale med at de som har meget dårlig råd hjelper vi litt. For er jo ikke alle som har like god råd. Men siden dere betaler for alle tipper jeg det blir skikkelig dyrt ja... hehe
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #21 Skrevet 31. januar 2007 http://www.hpkristensen.dk/ Her er fotografen vår. Vi skal bli fotografert nede ved havnen (med gamle Pakkhus som bakgrunn). Tror det blir stilig. Hun tar 4200 kr. Vi får 100 bilder på cd. Jeg har planer om å lage invitasjonene selv, men jeg er jo ikke spesielt kreativ.. mulig jeg bare bestiller også.
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 31. januar 2007 #22 Skrevet 31. januar 2007 Så du hadde skrevet fotografen der... Sorry... Var han dyr??
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #23 Skrevet 31. januar 2007 Ja jeg begynner å angre he he. Tror alt kommer på rundt 40 000 kr. Hvor vi skal få de pengene fra vet ikke jeg:-) Håper foreldrene våre kan bidra med litt.. det er jo lov å håpe ihvertfall!!
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 31. januar 2007 #24 Skrevet 31. januar 2007 Ja det var jo billig Jeg kan jo gi deg linken til hun jeg har bestilt fra. Hun finnes ikke dyr i forhold til de latterlige prisene her i Norge på samme type invitasjoner. Hun har heller ingen minstebestilling. Og er kjempekoselig. Jeg får invitasjonene fra henne imorra, så er veldig spent på hvordan resultatet har blitt..... http://www.miarosa.dk/Forside.htm
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #25 Skrevet 31. januar 2007 Blir borte en liten stund! Må hente barn i barnehagen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå