Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 Jeg har brukt to "terminkalkulatorer".. Både denne på BIM å en på www.i-am-pregnant.com... Jeg får forskjellig termin på disse to.. Bare 4 dager, men allikevel.. Noen som vet kva dette kommer av?
Solskinnsjenta Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 Vet ihvertfall at den på i-am-pregnant bare bruker 40 uker, ikke 40 + 2. Jeg fikk først 9.august her på bim, 8.august på babyverden og 6 august på i-am-pregnant. Fikk 8.august på lommelegen og det var den datoen som legen satt på første kontroll, så går for den, jeg. Det har jo egentlig ikke så mye å si uansett. Du får en "riktigere" dato etter ul, så foreløpig kan du jo velge hvilken du vil fortelle folk at du har termin
<3 Snartmammatil2 <3 Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Jeg brukte også den på lommelegen.no og det er den terminen jeg har fått av legen min også! 40 dager + 2.
scubagirl med scubababy Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Det er satt en standart på 282 dager svangerskap. Dette regnes fra 1. dag i siste mens før befruktning. Hvorfor de har økt svangerskapet med 2 dager kan ha med forskninger etc. som tilsier at EL kanskje ikke er på dag 14 i de fleste tilfeller? Dvs. EL-testen er som regel positiv ved 14-15. dag, og etter det tar det oppmot ett døgn før egget faktisk blir befruktet.. Men når man får etpar dager forskjell på termin ville jeg håpet på at legen og trygdeetaten går utifra den siste. Da er man nærmere fødsel når man går ut i permisjon og dermed får flere dager sammen med barnet etter at det er født istedet for den lovpålagte 3-ukers regelen før fødsel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå