Gå til innhold

slå sammen bryllup & dåp? Hjelp meg!!! (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om det?? Vi har litt stram økonomi og derfor ville det vært en god løsning for oss.

* egentlig planlagt å gifte oss 3 mai 08 fordi gubben egentlig skulle i militæret nå men han slapp og er kommet hjem.

*Vi venter barn nr 2 i august

*Vi har vært sammen i 10 år i oktober

*tenkte foreslå for sambo at vi slår sammen dåpen av vårt andre barn og brylluppet. og at det da skal stå 6 oktober.

Hva synes dere??? Skal jeg foreslå det eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heia...

venninna mi hadde bryllup og dåp i ett...

jeg personlig ville aldri jort d... det ble så rart, var liksom ikke noe skikkelig bryllup.. men d kan jo være en ide når økonomien er stram,. men ville ikke gjort det selv.

Skrevet

det kan dere vel godt? Blir som en feiring av dere alle som en familie, høres koselig ut, syns jeg!

Men trenger dåpen bli så dyr i tilfelle da?

Du betaler jo ingenting til kirken ved dåp, så da måtte det være om dere skal ha svært selskap etterpå og sånn..

vi er jo studenter begge to og har ikke verdens beste økonomi, så vi tenkte å ha hagefest med lapskaus, og så be en og annen tante ha med seg en kake hver...

da blir det ikke så veldig dyrt. :)

Men du kan jo foreslå det for gubben, og høre hva han tenker om det, før du bestemmer deg noe videre! :)

Men det kan godt hende at han vil ha en dag som er "bare deres" når dere først gifter dere da:)

Du får høre med han:)

Skrevet

Ville ikke gjort det nei..

Kan du ikke bare ha en enkel sammenkomst etter dåpen. Bare kaffe og kaker med de nærmeste..? Bare inviter de alle aller nærmeste, så slipper dere kanskje å leie lokale..

Når det gjelder bryllup går det også ann å gjøre det enkelt, men allikevel koselig;)

Vi gjorde det. Angrer ikke. Men vi er ikke spes glade i mye oppmerksomhet heller da...

Vi gjorde det sånn her:

Det vi ville bruke penger på var bryllupsreise, kjole, og ringer. (Hadde sparepenger som gikk til kjole og ringer da).. Det ble vel 16.000 tot.

Mannen min hadde bestillt to dresser fra Thailand for 2.000kr!! Kjempe fine og av god kvalitet. (Kashmiir og hvit silke)

Men selve bryllupet kostet oss bare ca 3000 kr!!

Vi hadde haveparty midt på dagen etter kirken (ca 1300)

med kaffe, kaker, og fruktfat, og self drikke.

Inviterte alle som vi kjente og som kunne komme (giftet oss på en Fredag).

Pappa har stor have da. Han ordnet med stoler, bord og pynt.

Pynt i kirken og på partyet etterpå, var markblomster;) såå koselig!

(Giftet oss 6. August, og var knall heldige med været:)

Fikk 9.000 kr i penge gaver, så det dekket hele bryllupsreisen:)

Vi skulle nemlig dra på bryllupsreise rett etter festen, og bli borte en helg. (datteren vår var bare 6mnd og ammet fortsatt).

Bil fikk vi låne av en bekjent. Og pappa tok Foto med mitt kamera (jeg er fotograf, så jeg ordnet med posering og sånt..han trykket bare på knappen;)

Det ble et veldig koselig bryllup synes jeg...selvom venninnene mine nok var litt skuffet over at det ikke ble noe skikkelig party! Men det var sånn vi ville ha det...rolig og enkelt..og UTEN så mange taler:D Fikk en nydelig helg alene på SPA;)

Skrevet

I dåpen og i bryllupet våres hadde familie med seg kaker...;) Kjempe kjekt..hihi

Vi hadde faktisk mye dyrere dåp enn bryllup da.... Full middag og greier. Men de fleste har jo ikke det. Holder i massevis med kaker og kaffe i dåp!

Skrevet

Jeg skal ikke si hva du skal gjøre, men personlig synes jeg ikke dette er noe godt forslag. JEG ville aldri slått sammen disse begivenhetene. Blir litt feil synes jeg, blir vanskelig for både dere og gjestene å fokusere på de forskjellige. Hva skal man vektlegge liksom.. Skjønner du hva jeg mener? Men for all del, det er mitt synspunkt altså :-)

Skrevet

Har faktisk tenkt litt på det samme. Ikke av økonomiske årsaker men fordi jeg hater selskaper og masse oppmerksomhet og slikt. Men har ikke helt funnet ut hvordan jeg skulle gjennomført det...

Leste en her som hadde først hatt vanlig dåp i kirka. Deretter fortalte hun familien at de måtte vente litt for det skulle komme en fotograf og ta bilder av dem i kirka. Mens familien ventet skiftet hun til brudekjole og så giftet de seg. Familien ble selvsagt overrasket!

Skrevet

Kusinen min hadde det, og det var kjempekoselig :) Så, et stort JA fra meg! ER jo dumt å blakke seg på sånne ting - og det blir en stor dag uansett!

Skrevet

Jeg ville IKKE gjort det.

Når vi skal gifte oss så vil jeg at det skal være min og samboeren min sin dag...

Med dåp så blir det mer dulle dulle baby, tenker jeg.

Men slik som jeg ser for meg dåpen til våres lille er dåp i kirken, familie og noen venner samlet hjemme hos oss i nye huset... Da vil jeg ha fått litt hjelp av mor og sviger mor til å bake noen kaker også ville jeg laget et koldtbord...

Rundstykker, karbonader, laks, eggerøre og spekemat... +++ div.

Det trenger ikke koste så mye....

Men bryllup derimot koster jo sine kroner.....

Vi skal i hvertfall dele summen på 3.... Vi betaler en del, svigerforeldrene mine en del og mine foreldre betaler en del.

Da trenger det ikke å bli så dyrt.

Skrevet

Tusen takk for mange svar, og flere vinkler på mitt spørsmål... vi får nok diskutere det,men jeg tror og føler at det ville vært rett for vår del å gjøre det. Våre to familier kommer overhodet ikke overens og da vil vi ha minst mulig sammenkomster med dem begge to til stede... tror det blir best om vi slår det sammen... men vi får se.. gubben min er ikke noe glad i oppmerksomhet og liker ikke slike sammenkomster heller så da er det jo en god grunn til å ha en stor fest istedet for to så tett..

vi får se. Men tusen takk til alle som har svaret meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...