winneboo Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 barnet deres fikk sove så lenge om morgenen at det ikke ble trøtt før kl 22-23 om kvelden dagen etterpå, når barnet sov hos besteforeldrene? oldeforeldre klippet barnet enda du ikke hadde sagt det var greit? barnet hadde kommet hjem fra oldeforeldre med saft i tutekoppen(hver gang) hun er der forresten 1 dag i uka. Jeg føler at dette er småting jeg ikke burde klage på for de er flotte omsorgspersoner for jenta mi, å det er jo egentlig bare filleting. Har tatt forsiktig opp med moren min om at snuppa helst bør stå opp til vanlig tid, ellers får jeg henne ikke seng før sent på kvelden igjen å da blir jeg sittende med lekser til langt på natt. (hun sover hos de 2 netter i uka fordi de to dagene etterpå begynner jeg kl 8 på skolen, å pendler et stykke så om jeg skulle levert henne til de morran så måtte det blitt kl 06.30 å mamma orker ikke stå opp så tidlig så da velger hun heller at jeg kommer å legger henne hjemme hos de kvelden før. Å så gir hun henne en flaske ca kl 8 når hun våkner å da sover de til 10.30. Syns jo at det er greit innimellom, men også litt slitsomt siden jeg ikke får henne i seng før sent, å hun er egentlig vant med å legge seg kl 19. Men mamma syns det er greit å få sove lenge på morran før hun er et B-menneske. Å siden de er så snille å passer henne de dagene jeg er på skolen så føler jeg at det er slemt å "kreve" at hun skal stå opp med henne kl 8 når hun har mulighet til å sove mye lenger. At oldemoren hennes klippet henne var ikke akkurat verdens undergang da, hun ble jo fin. Men liker ikke at hun får saft hver gang hun er der. Hun er ikke så lett å pusse tennene på så derfor er jeg veldig forsiktig med å gi henne søte drikker. Dessuten elsker hun vann. Oldeforeldrene er på pappaens side da. Han er ikke så flink til å komme dit når hun er der, så jeg tror egentlig at de har det ganske vondt pga det. Så har ikke noe lyst til å be de slutte å gi henne søtsaker. Jeg overreagerer nå ikke sant?? finnes jo mye verre de kunne finne på egentlig...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 Jeg hadde nok reagert på disse tingene, men jeg skjønner at det er vanskelig for deg å si ifra, siden du er avhengig av hjelp fra dem. De er jo kjempesnille. Kanskje du kan prøve å si ifra på en fin måte? "Saft er farlig for tennene, vil dere heller gi henne vann" Kanskje mamman din kan ta henne opp litt tidligere, slik at hun i det minste sovner klokka 21? Si at det går ut over skolearbeidet ditt (for det gjør det sikkert)
Luni og go'gutten =) Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Jeg hadde nok reagert på dette! Særlig det med hårklippen, det syns jeg var å trå langt over grensen! Selv om det er din nærmeste familie, så syns jeg de skal føle seg priviligerte for at de får ta såpass stor del i snuppas liv. Jeg regner med at de passer henne med stor glede ) Men at det er nær familie betyr ikke at de har rett til å undergrave deg som autoritetsperson og den som faktisk har hovedansvaret med jenta. Det gjelder alt fra de daglige rutinene til større avgjørelser (les: hårklipp!) Jeg syns det er respektløst av din mor å ikke følge jenta sine rutiner, hun setter sitt behov for å sove lenger enn behovet jenta di har for å følge rutinene sine. Oldeforeldrene kan heller skjemme bort jenta med kjærlighet enn med sukker. Det er jo tydelig at du ikke liker det, og jeg syns de kan respektere det. Saft på flaske er ikke noe særlig for tennene, særlig hvis hun går og sutter på den til stadighet hele dagen. Skaff en brosjyre fra tannhelsetjenesten som går på det emnet, og prøv å forklare dem. Igjen går det på hva som er best for jenta, selv om oldeforeldrene føler seg "snille" når de gir henne. Gi henne heller sylttøy på brødskiva da, det er faktisk bedre ) Det er ingen lett situasjon å være i, og det er vondt å skulle si ifra. Man må nok svelge litt, men samarbeid fra begge sider er kjempeviktig, ellers går man og gnager på ting som kan tære på forholdet de voksne imellom. Og det er ihvertfall ingen god situasjon!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Synes du kan gi beskjed like forsiktig som du gjør her jeg. La de vite hvor stor pris du setter på dem først :-) Ville nok reagert mest på det med saften. Det er faktisk feil å gjøre mot barnet. Si bare det med at det er vanskelig å pusse tennene og at så lenge hun liker vann så holder det lenge.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Hvis hun klipper fint kan du jo løse det hele med å si at det er snilt å klippe henne, men at du gjerne vil være med selv når hun klipper gullet ditt.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 Jeg hadde reagert på akkuratt de samme tingene. Ta det opp det ville jeg ha gjort
winneboo Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2007 Ja nettopp. Vil jo ikke fornærme noen her heller. Er hvertfall 100% avhengig av at mamma har henne de dagene jeg er på skolen. Tror jeg skal snakke med mamma på nytt imorra å spørre om hun ikke kan være så snill å stå opp med henne litt tidligere de to dagene å si at hun heller kan legge seg nedpå når snuppa sover formiddagsluren. Hun skal til oldeforeldrene sine nå igjen på lørdag å så skal jeg skjekke om det er saft eller vann i tutekoppen, er det saft så skal jeg manne meg opp å spørre om de heller kan gi henne vann, men kanskje saft en gang innimellom, vis det er noe spessielt hun skal være med på, f.eks bursdag eller noe. Syns det blir litt mye med saft hver lørdag for en 15mnd jente. Men at hun får smake litt godt innimellom er helt greit, skal jo ikke være helt sær heller da. Men vil ikke at det skal bli en vane for henne at hun får saft hver lørdag. Hvertfall ikke når hun er så liten å egentlig ikke skjønner bæret.
winneboo Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. januar 2007 Ja de passer henne med stor glede Både min og pappaens familie. Har veldig mye med at han ikke tar sin del, så da er de snille å avlaster meg. Å det setter jeg veldig pris på. Er redd for at de tror at jeg bare er ego å forventer at de skal passe ungen min å så skal jeg pirke å bestemme alt under samvær. Altså hva familien hennes gjør under samvær er akkurat det samme for meg. Da er det de som bestemmer. Men skulle jo ønske at noe av de vanene jeg og snuppa har til vanlig, blir fulgt opp de stedene hun er under samvær da. Sånn at det ikke går så mye utover de få tinga jeg helst vil ha på min måte. Dvs ikke noe saft som vanedrikk, få henne i seng tidlig sånn at jeg får kvelden til å gjøre lekser osv.
winneboo Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. januar 2007 Ja skal ta det med saften opp dersom jeg ser at hun har saft i tutekoppen sin neste gang de har henne. Det med hårklippen var ikke så ille da, men hun ble skikkelig kort liksom så jeg fikk litt sjokk når jeg så henne. Men hun ble jo fin da, så skal ikke klage på det. Men det rare var at jeg dro til de å leverte henne å slo av en prat, å så begynte jeg å snakke om at jeg hadde lyst til å klippe henne for hun var blitt så lang i nakken(hårene vokste forskjellig så det var ikke så veldig pent) men jeg var litt usikker for jeg var ikke noe flink til å klippe. Å så snakka vi ikke noe mer om det. Å når hun da kom hjem så var hun kortklipt, men egentlig så vet jeg ikke om det var oldemoren hennes som klipte henne da. Tror kanskje det var dama til pappaen siden hun gikk frisør, å hun henta snuppa der å kjørte henne hjem til foreldrene mine(egentlig skulle pappaen ut der å ha samvær men han gadd visst ikke alikevel så da måtte hun kjøre ut å hente henne, for jeg kunne ikke)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå