solioa Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 Hei! Jeg holder på å velge utdannelse og er så i tvil. Har egentlig lyst til å velge vernepleien, men så er det at da må jeg jo jobbe skift både i praksisen og ferdig utdannet. Er det noen her inne som jobber skift? Og hvordan løser dere det. Barnefaren bor så langt borte at jeg kan ikke regne med hjelp derfra. Håper dere kan dele erfaringene deres med meg!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 Jeg er sykepleier og vil bare si at det må være utrolig kjedelig for barn å ha foreldre som jobber skift eller turnus. Som regel kan de ikke være med på de tradisjonelle familiedagene. Sikkert ikke det samme å være med andre i familien eller venner på julaften, påskedagene og andre tradisjonelle fridager. Ikke er lønna særlig god heller og man risikerer å bli sliten og få skader i kroppen.
solioa Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2007 Ja det sier seg jo egentlig selv!!! At jeg idet hele tatt kunne tenke tanken, tenker jeg nå!!!!! Takk for ærlig svar!
2 søte Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 men som vernepleier kan du få jobb på dagsentre og slike ting, der du kun jobber dag. og noen steder kan du avtale med arbeidsgiver at du får turnus som for det meste bare består av dagvakter.. jeg må jobbe turnus når jeg engang får en stilling, aner ikke hvordan jeg skal løse det med barnepass og slikt, men det går nok:) du kan jo altids jobbe natt da, sove mens barnet er i bhg eller skole, og ha hele kvelden/ettermiddag med hun/han...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Hvor skal barnet være på natta da? Jeg er utdannet spl, men fant fort ut at sivilstatus alenemor og turnusarbeid ble for strevsomt i lengden. Derfor er jeg nå kontorarbeider med jobb 8-16, samme lønn og vanlig fritid... Men dersom yrket er noe man virkelig ønsker seg inn i finnes det sikkert alternative løsninger. På sikt må jo samfunnet tilpasse seg enslige forsørgere og skaffe barnepassalternativer på kveld/natt også. Finnes vel døgnåpen barnehage bl.a på Gardermoen tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå