lurveliten Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 Hei! Lurer på om noen har opplevd svært syke barn som følge av RS-virus? Vi er nylig kommet hjem fra sykehus med gutten vår som er født i uke 27(nå 14 mnd ukorrigert). Det har vært noen tøffe dager på intensiv med alvorlig respirasjonssvikt og nummeret før intubering og respirator...Nesten helt uvirkelig å stå i en slik situasjon året etter den tøffe starten med laangt sykehusopphold. Nå er vi bare så takknemlige for at gutten vår er på bedringens vei, og bare et lite smil fra han gjør at man vil gråte av glede!
§iris§ Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 min elste datter fikk rs viruset.. men ble ikke så dårlig som du beskriver.. vi var 3 dager på sykehuset trur jeg vi var.. alt bra med henne i dag.. gikk på asmamedisiner noen år.. men vi har sluttet med det no..
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Sønnen min(født i uke 28) har hatt RS-virus to ganger. Første gang som 2 mnd gammel mens han fortsatt var innlagt på nyfødtint. etter fødsel. Ble ikke veldig syk da, men fikk ekstra O2 og inhalasjonsmedisiner. Fikk RS-virius igjen i fjor vinter da han var 2 år og 2 mnd. Ble da så dårlig at han måtte intuberes og være i respirator i 10 døgn. Var kjempedårlig og måtte være på sykehuset i 4 uker. Heldigvis kom han seg fort da han endelig ble frisk igjen.
75 modell og mamma til 6 Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 jada rs er kjent stoff. tvillingene våre var innlagt med rs da de var 4 mnd, tulla vår på 2,5 da hun var ett og to år, samt at både hun og lillebror på 6 uker har nettopp kommet hjem fra sykehuset pga kikhoste, men frisk igjen nå.
Stolt trebarnsmamma Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 75 modell og mamma til 6: Uff, dere har virkelig gjennomgaatt! Føler med dere!! Jeg skrev et innlegg for noen dager siden angaaende hoste og oppkast hos mine smaa. Leste litt om kikhoste og ble veldig bekymret for at det kunne være det de har faatt. Var hos legen to ganger, men hun kunne ikke finne noen bakterier paa strep.test og blodprøve. Forklarte hvordan testen for kikhoste blir tatt via nesen, men ville ikke gjøre denne paa barna mine. Vet ikke hvorfor hun trodde de ikke hadde det, men uansett, de er nesten friske naa. Hvilket sykdomsforløp var det hos dine barn siden du fikk konstantert kikhoste?
Gjest econia Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 uff uff uff jeg tenkte RS viruset kun var virkelig farlig for nyfødte og særlig de minste nyfødte nå når gutten er blitt et år tenker jeg ikke på det i det hele tatt, det er nå sikkert like greit, for i fjord vinter var han liten og rett fra syjehuset, og jeg var stressa og redd god bedring til alle de søte små
75 modell og mamma til 6 Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 Beklager sent svar!! jenta vår på 2,5 år hostet kraftig i en uke før det ble konstantert hos fastlegen, endelig funnet en med "tak"i. Gutten vår på nå 8 uker, ble bare veldig slapp og kald, hostet merkelig nok ingenting før etter han ble innlagt. Har en følelse av at leger vet lite om kikhoste. Det positive er jo at de blir immun i ettertid, kan godt være at dine har hatt kikhoste, for det er nærmest en epedemi som går over hele landet nå. Og slik jeg forstod det var det neseprøven som må dyrkes for å få svar på dette, ikke blodprøven. Håper barna dine er i fin form igjen! Min 2,5 åring sliter fortsatt etter 10 uker med rå hoste, men mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 hei!! kjenner til det!! viste ikke så mye om det den gangen min datter fikk rs!!! men lærte fort at det kunne være alvorlig!! min jenta var fortilifødt, en månde!! når hun var 3 uker gammel fikk hun rs!! hun var veldig liten da og hadde dårlig imunforsvar!!! en dag jeg kom opp på sykehuset sa alle legene og sykesøstene at hun hadde hatt en veldig tøff natt!! så jeg skjønte fort alvoret mad det!! nå er hun ett år!! har sloppet unna denne vinteren!! men når du sier at du får smil, så hadde jeg ikke vært redd lenger!!! det går som regel veldig bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå