Gå til innhold

Trangsynte folk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har det seg sånn at når det kommer til henting og bringing så skal den som har hovedomsorgen automatisk "ta sin del av oppgaven".

For de som har hovedomsorgen tar liksom ikke sin del til vanlig!!!?

Nå refererer jeg til de som klager på at Far/mor ikke hjelper til å bringe barnet fram og tilbake ved besøk 2 hver helg.

Jeg syntes det er så utrolig merkelig å høre på at de som har barna 2 hver helg pluttselig klager når den andre parten ikke hjelper til, at de ikke tar sin del av kaka, at de er egoister,de ikke tenker på barna, at de bare tenker på seg selv, de har jo vært med å lage dette barnet????

For når de som har 2 hver helg pluttselig skal ha barna ja da skal de kreve hjelp til div ting, MEN hva med hverdagen, for de som har barna 24t/7dager tar liksom ikke sin del?

Nei da, vi står ikke opp hver dag og bringer barnet til b.hage eller skole, vi hjelper ikke barna med lekser,vi kjører ikke barna til idrettsaktiviteter, vi møter ikke på møter på b.hage, skole, aktiviteter, nei for vi som har barna 24/7 tenker ikke på barna vi, vi tar liksom ikke vår del av kaka!!! Vi gjør ingenting vi!

Syntes det er smålig å i hele tatt tenke slik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik tenker jeg også ofte. Når jeg skal møte faren på halvveien 1 gang i mnd. må alt planlegges. På grunn av en bilulykke for noen år siden, liker jeg ikke kjøre over fjellet vinterstid. Så da må jeg ha med sambo. En vei tar litt over to timer. Det vil si nesten 5 timer tur-retur. Imens må vi ha barnepass til minsten som hater å kjøre bil. Til sammen blir det 10 timer kjøring for oss hver helg. Slitsomt. Men, jeg er jo den egoistiske bitchen uansett...

Skrevet

Ja da er vi to. Har kanskje barnefri 2 ganger i halv året og da skal jeg yte da. For jeg gir liksom ikke noe til barna ellers.De barna vi var to om å lage leste jeg i et annet innlegg!!?

Skrevet

Ja det er ikke alltid like stor takk tilbake.He he litt humoristisk syntes jeg faktisk. Her oppdrar vi barna igjennom hverdagen,skolegang,barnehage,hobby,idrett,gir de støtte,kjærlighet,oppmuntring,ros,setter grenser,lærer de forskjell på galt å riktig,gir de selvtillitt,selvfølelse,osv. Men når det kommer til henting og bringing strekker vi liksom ikke til for noen setter beinet ned.

He he bra skrevet.

Skrevet

Mange ser ting helt ut i fra sitt eget hode.

Jeg og barna flyttet 40 mil etter at samboeren fant seg ei annen som var født og oppvokst på det stedet vi bodde (vi bodde der bare midlertidig i en studentleilighet, og meningen var at vi snart skulle flytte).

Jeg hadde ikke noe nettverk på stedet. Hverken jeg eller samboeren kom derfra.

Mens vi bodde der, var det vanskelig å få ham til å ha dem annenhver helg. Han brydde seg lite da jeg sa vi skulle flytte. Ikke kom han for å si farvel til barna den dagen vi flyttet, selv om han hadde lovet han skulle det.

Men etter at vi flyttet, DA var det synd på ham da. Jeg hadde tatt med meg barna og flyttet langt unna, og fratatt ham muligheten til å være sammen med barna så mye han ønsket. Hadde vi bare bodd i nærheten, skulle han gjerne hatt dem 50% (og det sier han først etterpå..). Det siste året har vi ikke hatt et skikkelig samværsopplegg. I fjor hadde ham dem 4 ganger. Han kom og hentet dem èn gang. Ellers hentet og bringet jeg dem hver gang. Årsaken til lite samvær i fjor, var at han hadde "dårlig råd". Hvis vi skal gå opp på samværet dette året, så må jeg binde meg til på hente/ bringe annenhver gang.

Når jeg sier til ham at alt ansvaret faktisk faller på meg, så bruker han bare mot meg at han gjerne ville tatt halvparten, hvis vi bare hadde bodd i nærheten..

Skrevet

Da får han flytte etter hvis han mener det så innderlig. Har hørt det her også, han ville ha de 50% da han bodde her, da satte jeg ned beinet og sa at hvis han sluttet å jobbe til 19 hver kveld, hvorfor barna sitte med samboeren hans nåe jeg er hjemme. Helse.stasjon og barnepsykologen sa det samme, at han måtte bevise at han i allefall klarte å hente gutten sin på barnehagen og den stenger 17.

Nå som han boe 2 timer unna med fly ja da kunne han godt ha han 50%.......fytti katta makan til egoisme, Bare for å bedre sammvittigheten. Nei jobben er alt for han og har altid vært han har aldri tatt seg fri for noen ting, tilog med samtale timer på skolen. Nei så det stemmer som HI sier, først når det kommer til henting de få gangene han har barna ja da er det synd pån,for jeg gir ingenting jeg.

Skrevet

det er mange grunner til at folk bare har barna hver 2. helg. feks at mor ikke lar far ha de oftere. og hører jeg sånne damer klage på dette blir jeg sur.

du har ikke barna 24t/7dager om den andre part har de annenhver helg.

min samboers eks klaget på hvor utrolig sliten hun ble av å ha barna så mye som hun hadde de. (far hadde de annenhver helg og hver onsdag med overnatting pluss torsdag med overnatting i den uken som han ikke hadde de i helgen). far var villig til å ha de 50 % fast, gjerne 100 % også. far var villig til å være barnevakt når mor trengte det. men mor nektet han å passe barna. da gidder ikke jeg å høre på mors sutring om hvor sliten hun er. så det fikk hun høre. og jammen meg ble hun sur

Skrevet

For det første har jeg hatt 6 døgn fri fra aug-des. Ikke akkurat 2 hver helg det????

Vet du hva DIN samboer har rettigheter og vet han det så kan han få barna sine 50 %. Men det innebærer selfølgelig at man kanskje må endre ting i hverdagen slik fulltids foreldre har gjort fra starten og fortsette med til barna blir store nok.

Vet du hva det nytter ikke sitte å syte, dere får gjøre noe med det og er far villig og har muligheten er det snakk om 3 timer mekling, en meklingsattest, hvis mor nekter tar dere med den til namsmann og får det overstått på dagen.

Og ja jeg er klar over at folk har sine grunner til å ikke ha barna mer. Og jeg vil si jeg har sittet å hørt dritt prat om moren til min stesønn, det inntriserer meg midt i ....... for hadde ting vært så utrolig ille så må man gjøre noe, man kan ikke bare sitte å sutre om hva man ikke får lov til.

Du skjønner med litt mot og planlegging så har evt far ganske mye rettigheter hvis de vil.

Skrevet

Trangsynte folk er overskriften på dette innlegget, og det må jeg si er virkelig passende. Det går faktisk ikke an å sitte og generalisere på den måten dere gjør her. For mange er det HENSYNET TIL BARNA som gjør at man ikke velger 50/50, og ofte er det slik at begge foreldrene gjerne vil ha hovedomsorgen. I de fleste tilfellene ender mor opp med hovedomsorgen, og STAKKARS henne som får lov til å se ungene sine vokse opp, være den som trøster, oppdrar, gir kjærlighet og er der for barnet i det daglige. Ja, så fælt som hun har det ellers så er det jo virkelig hårreisende at hun må bidra ift at barna skal ha samvær med faren sin.

Skrevet

Jeg tror vel det er ferre som ikke setter pris på å ha barna sine og kunne oppdra de. Men tror vel HI her hinter litt til utakknemlige fedre/mødre som har de så lite som 2 hver helg og ennå syter over at de ikke får noe hjelp med henting /bringing.

Står selv i en possisjon hvor far har flyttet til andre siden av landet. Fra aug-til nå har han vært der to ganger i litt lengre periode i julen. Ville jeg ha nektet han å ha sønn sin i julen fordi da må han ta seg fri fra job......? NEI. Selvom det var min tur å ha barna hjemme. Jeg vil og kommer aldri til å nekte far sammvær, men fakta her er at far fjerner seg selv sakte men sikkert pga jobb.

7 åringen fikk en julegave som far glemte å sende nedover(gave fra min mor) Han skulle ettersende den og etter uttalige uker mas fra meg og 7 å¨ringen at han måtte se å få sendt den kom den etter 1 mnd PÅ POSTOPPKRAV?

En gave som var fra min mor,jeg sendte tilogmed en ekstra bag til denne gaven,det som var i bagen var poser med potetgull,pepperkaker osv. Også presterer han å sende den nedover med postoppkrav??????

Nei da så når jeg spørr han hvorfor, jo da var han sur fordi jeg betalte ingenting til ungene???????

Nei for jeg har de bare 24/7 så jeg gir de ingenting.

Helt klart har man fedre som gjerne vil og som virkelig stiller opp for sine, jeg selv bor sammen med en . Men her er det prat om de som takker så vidt ja til 2 hver helg med sine barn også sutrer de senere på hvor mye det koster og hvor mye penger de betaler.

Skrevet

hehe, postoppkrav.. *ler* det var dagens.. at det er mulig..

*rister på hodet*

Skrevet

Jeg vet, det verste er at boblejakka og en tykk genser var opp. Så de tingene barnet her glemmer hos far sender han med postoppkrav. Tenkte jeg skulle gjøre det samme neste gang hehe

Nei skal snart på mekling og kommer glatt til å sette ned beinet.

Skrevet

Jeg bare lurer... hva skjer når man møter til mekling? Har selv betent forhold til barnets far, og kjenner igjen mye av de tingene som er nevnt her.

Skrevet

Mekling er noe som en av partene inkaller til for å rette opp i ting eller for å få ordnet en sammværs avtale. Når en av partene har innkalt så kan ingen av partene melde av bud uten legeattest. Og melder de avbud blir dette ført opp som fravær(ikke bra med tanke på hvis dette skal komme overfor namsmann/retten)

Dette foregår over 1 time a 3 ganger. Kommer man absolutt ikke fram til noe kan man ta denne attesten videre til retten, for a de skal avsette evt sammvær.

Denne atesten kan brukes i reten opp til 6 mnd da er gyldigheten ute.

Min grunn er å få en sammværsavtale med visse punker som jeg mener er viktig med tanket på det gjeldene barnet, som at far er hjemme i sammværstiden, at klær blir vasket når barna er der i ferier over 1-2 uker(noe som ikke har blitt gjort.Æsj)

At klær jeg sender med skal bli med tilbake.

OG sist men ike minst skal det være men hva som skjer hvis dette ikke blir overholdt, veldig viktig. Far er ikke flink å følge opp barnet de helgene han selv setter av, hele tiden avlysning. Aug-des har det vært 7døgn tilsammen. I julen var han der to uker.

Men far ringte da noen dager før og ville jeg skulle fly rundt hele norge for å hente han. Absolutt ikke. Han flyttet hans problem og han har hatt 6 mnd på å planlegge denne turen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...