Gå til innhold

For en papirmølle det er å bli alene!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble alene i jula, og meldte flytting 28 desember.

Var i møte hos saksbehandler i begynnelsen av januar, men hu sa at folkeregisterert ikke hadde forandret adressa mi enda, så jeg måtte vente med å levere søknaden.

Så fikk jeg plutselig flyttemeldingen i retur! Jeg måtte visst har underskriften til barnefaren på flyttemeldingen.

Jaja, det var jo ingen lett sak å få tak i, for han ville jo igrunn ikka ha noe av at jeg flytte.... Så fikk jeg heldigvis underskriften hans tilslutt og jeg fikk sendt flyttemeldingen.

Så idag fikk jeg levert søknad om overgangssøtnad.

Det jeg lurer på da er: når kan jeg regne med å få stønad? Har søkt om os, utvidet barnetrygt og utdanningsstønad.

Fikk heldigvis dato-stemplet flyttemeldinga 28 desember, og sendte kopi til trygdekontoret. Får jeg da betalt fra 28 desember, eller fra de mottar søknaden min?

Hvordan fungerer dette med mekling egentlig? Blir man kalt inn, og av hvem, og når?

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mekling er vel noe en må få i gang selv med familie kontoret..

Vet det er kjipt med alt det som skal ordnes..men håper det ordner seg for deg..

Skrevet

Huff ja enig med deg :-(

Jeg ble alene for 2 mnd siden og enda er ikke detakene fattet...

Fatter ikke hva som må ta så inni hampene lang tid

Du får betalt fra den dagen du melde flytting....altså 28 desember.. men ha tolmodighet kjære deg...

Hvilken mekling tenker du på?

Dere gikk fra hverandre før vi gikk inn i 2007 så da gjelder vel ikke den nye regelen for dere?

Da må dere selv ringe familievernkontor og be om mekling om dere ikke kommer frem til en avtale mellom dere selv

Lykke til

mvh

Skrevet

Ja, og det tasr aldri slutt..:) Papirene altså...

Skrevet

2 mnd??? Tar det såååå lang tid? Åh kjære vene.... Jaja, en får vel bare smøre seg med tålmodighet.......... Æsj :P

Forsto jeg sakbehandleren min rett så skal jeg søke om alt detta nå, og så når barnet fyller et år må saken tas opp igjen , og jeg må søke om alt på nytt, vet noen om dette stemmer eller? Syns det hørtes litt tungvint ut? Jeg mener, det er jo ikke mer enn 3 mnd til....

Vet ikke hvordan dette med mekling foregår jeg.... Men tror jeg leste her inne at når man leverer sølnad om utvidet barnetrygd så blir man automatisk innkalt til mekling..... Hvis ikke så får jeg bare høre med trygdekontoret om hvordan det fungerer......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...