Gå til innhold

hva er greit i forhold til eksen????? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis mennene deres har barn med noen andre, hva er da akseptabelt at mennene skal hjelpe barnas mor med? min sambo har hjelpt eksen sin med diverse ting i huset og sånn, og jeg liker det ikke.

syns det hadde vært ok dersom vi alle hadde et greit forhold, men eksen gjør alt vanskelig. eksen mener dattera deres ikke får treffe min familie og legger hele tiden opp til konflikter.

syns det er vanskelig hva jeg skal si til dette, ettersom dattera deres er veldig opptatt av at mor og far skal ha god kontakt. vil liksom ikke ødelegge for henne....uff vanskelig dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta er 9 år gammel. og det ikke fordi jeg er sjalu jeg syns det er vanskelig, men fordi alt skal gå etter hennes tone

Skrevet

Jeg vet ikke... Mannen min har aldri hjulpet x'n sin med slike ting (etter at vi ble sammen i allefall og jeg tviler at det ble gjort før det). Samarbeidet har vært vanskelig og det har gjennom en langt tid bare vært konflikter.

Jeg hadde nok ikke reagert på at han hadde hjulpet henne dersom de hadde hatt et godt samarbeid og ting hadde fungert som det skal. Jeg tenker at de som har et slikt forhold er heldig jeg da. Og at det kan være fint for barnet å se at de voksne kan omgås og kommuisere på en ordentlig måte.

Men dersom hun saboterer eller gjør alt vanskelig, så skjønner jeg ikke hvorfor han skal stille opp for henne... Det minste man kan forvente når man er hyggelig mot noen, er at de er hyggelig tilbake, ikke at de svarer med å være vanskelig. Og dersom dette er vanskelig for deg, ville jeg ha satt ned foten.

Skrevet

Jeg er mann selv, men hvorfor i all verden skal han hjelpe til med husarbeidet til eksen ? Høres helt merkelig ut spør du meg.

Skrevet

Enig med Stormfront her jeg! Hvorfor i all verden skal samboeren hjelpe eksen med div. i huset????? Å stille opp og hjelpe til i forhold til barnet er en selvfølge, men eksens hus, hjem og div. er helt bak mål.

Skrevet

Jeg tolket det ikke som at HI refererte til vanlig husarbeid, men heller at det dreier seg om ting som er vanskelig for en dame å gjøre eks montere ting osv

Skrevet

Mmm.. her hjalp ikke bare mann xn men når han var å besøkte barna hos xn sin mor tilbydde han seg å hjelpe henne og med alt mulig rart også! Er vel for at han skal vise hvor "bra" han er.. mener menn som holder på slik ikke er helt ferdig me xn..

jeg ble hvertfall fly forbanna da jeg fikk vite d... men han skjønte ikke problemet!

-Hadde alle gått overens hadde det kanskje vært noe annet, virker som xn til mann din holder på han enda, mange som vil "eie" mannen forde om det er slutt. Derfor hun legger opp til konflikter!

Skrevet

Jeg synes det er greit nok om mannen hjelper ex´ en med praktiske "manneting" i hennes hjem, inntil den dagen mannen evt stifter ny familie. Da passer det ikke lenger. Det har noe med signaleffekten og symbolverdien, og respekten for den nye kvinnen å gjøre. En mann som etablerer seg i et nytt forhold, kan ikke samtidig drive å leke familiemann i hjemmet til ex´en sin:)

En hensynsfull mann prøver heller å oppmuntre ex´en til å søke hjelp andre steder - i sin egen familie/slekt og venneflokk.

Dessuten, en stolt og selvstendig kvinne ringer vel ikke til sin ex når hun skal skifte dekk på bilen sin! Hvis hun ikke kan gjøre det selv, har hun vel en bror, en onkel eller en kompis hun kan ringe til?

Det bør ikke være barnas problem hvem som hjelper mor i huset, mor bør vise seg som en sterk og voksen dame, slik at barna slipper å bekymre seg for hvordan hun skal klare seg alene.

Skrevet

I begynnelsen ringte hun ofte min kjæreste og bad han kjøp melk og brød og forskjelligt med "hjem" etter jobb. Han måtte kjøre forbi huset hennes på veien.

Tanken var at hun ikke skulle trenge å gå fra barna som ikke var så veldig sore hjemme alene mens hun gikk på butikken, eller skulle måtte ta dem med seg ut.

Jeg var ikke imponert, jeg mener at er en alenemor må en da heller klare å handle når en har sjangsen, og om ikke får en bruke knekkebrød og vann til neste dag.

Han syntes det var vanskelig å si nei for da ble hun sur og sint, samt fikk han til å føle seg ond, ved å si at han aldri hjelper til, og mase om hvor vanskelig ting er for henne.

Men til slutt ble det enda mer ubehagelig for han å ha en sur og sint kjæreste så da ble det slutt på det.

Veik som han er tror jeg han fikk det til å gradvis slutte med å fortelle skrøner om at han ikke hadde med seg lommebok, ikke skulle rett hjem og slike ting.

Men det er mange år siden.

Skrevet

Hvis mor og far fra starten delte 50%, ville det vært lettere å holde seg til 2 separate husholdninger og ikke blande kortene. Da kunne jo ikke mor komme og kreve gjenytelser av far all den tid far tok seg av barna like mye som mor:)

Skrevet

hvorfor i alle dager skal far hjelpe eksen med manneting? det hadde aldri jeg akseptert!

reis til din eks og tilby ham hjelp med dameting, som feks interiøret slik at det blir fint hos ham, sy hull i sokkene hans, vev filleryer til ham

Skrevet

slik at livet blir lettere for mor, og da blir det også lettere for barna.

slik at x eller y blir fikset, slik at det også blir bra for barna.

skal mor betale for å skifte dekk, blir det mindre penger på barna.

vel slik var det en jeg kjenner, som argumenterte.

Skrevet

For en latterlig argumentasjon...

Man kan ikke bruke barna som en unnskylding for hver eneste ting her i verden.

Jævlig utspekulerte mødre kan for evig og alltid bruke den argumentasjonen, og alltid få far til å føle seg "slem" om han ikke følger mors kommanderinger.

Mor bor for seg selv, far bor for seg selv. Det er EN ting de har til felles- og det er barna. Resten er sitt eget ansvar. Og har ikke mor råd til å skifte dekk på bilen sin- så kanskje far skal være omsorgsperson slik at barna får det de trenger og trygghet i bilen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Kjente en som krevde at eksmannen skulle LÅNE henne bilen sin hvis hennes var på verksted - altså er vi langt over "skifte dekk" fasen....de hadde vært skilt i 5 år. Ungene måtte hentes hejmme hos henne og kjøres til musikkskolen, treninga o.l.også i hennes uker, samt at han gjorde det i sien egne uker selvsagt. De var 50% hos hver. Det var helt sykt, sett utenfra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...