partyoffive Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Has anyone any experience w/buying natural down comforters/duvets in the US? We are moving back to Norway from the US, and all our bedsheets are the US sizes, so we need to get duvets from here too so that they fit. We need to get real down duvets for the cold fall & winter nights in Norway and I want to make sure that i get some that are good in price and quality. We live in Fl so we have not had any need to have them the past 8 years. They do sell them here, however, people seem to have very poor knowledge about them, that goes for both friends as well as the sales people in the stores...of course there is always Bed, Bath & Beyond, but someone told me their quailty were not great for what you paid...? Don't know if this info. holds any merit? Then you have the dept. stores or the furniture stores that also sells mattresses & beddings..don't know where to go. If anyone have any experiences in this area I would appreaciate you input!
kathrinemor Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 http://www.downoutlet.com Look for Mid /Heavy Weight ones with high fill power (700+) If you don't want to shop online but rather go in person I'd look at Linens 'n' Things. They have great Eddie Bauer ones and a bunch are on sale right now. The Batiste from Bed Bath and Beyond is OK but expensive compared to similar items other places.
partyoffive Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2007 Supert, tusen takk! - skal sjekke link samt Lin. 'n' T + BBB. Godt og ha et utgangspunkt,
Ehlers Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Sjekk overstock.com! Der har de ofte veldig billige saker, uten at jeg skal garantere for kvaliteten, men det går jo an å se.
partyoffive Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2007 Hei Kathrinemor - har sett på downoutlet.com samt L'n'T & BBB. Lurte på om du har du har noen erfaring med downoutlet.com selv, eller om du kanskje kjenner noen som har. Se ser supre ut, og prisene er bra. De har jo til og med en som heter 'The Norway', he-he. veldig passende. Er litt skeptisk til og kjøpe over internett, men den ser jo bra ut. Kjøper stadig ting over internett, men en dyne er liksom noe man gjerne vil ta og kjenne litt på..? Har du personlig erfaring med downoutlet.com vil jeg gjerne høre mer om dine erfaringer!1?? Ellers så er jo L'n'Things rimelig og ok. Takk igjen!
kathrinemor Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 Har kjoept et dunteppe derfra, bor i Texas og trenger ikke akkurat tykke dyner! Men ville ha et liggende for vinteren - det hender jo at gradestokken kryper nedimot null her ogsaa. Fikk veldig bra service, det er et relativt lite, pricateid firma, som har butikken sin i Michigan. Bruker ikke teppet mitt saa veldig ofte, men det er veldig god kvalitet paa det. Og saa har de 30 dager returrett hvis du ikke er fornoeyd. )
Gulla og Tulla Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 IKEA er supert :-) Absolutt det rimeligste jeg har funnet - og IKEA USA selger US storrelser ikke norske. Vi bor I SoCal sa jeg har bare kjopt de tynne dynene men har sett at de har mange tykke fine varianter ogsaa.
Tokatter_USA Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 Jeg kjøper bare på IKEA. Helt greit. Vi bor i Iowa, så det er kaldt her, og dynene er varme nok.
starfire Skrevet 18. februar 2007 #9 Skrevet 18. februar 2007 Why don't you just buy it when you get to Norway? *confused*
partyoffive Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. februar 2007 To 'confused starfire', Bc all our duvet covers are bought in america. We have 3 sets of nice, good quality King size duvet covers and 4 sets of same quality twin covers for the girls! it would be a total waste to not be able to use them and have to get new covers as well as duvets when we get home. + you can get better deals for great quality natural down comforters here than home. I ended up getting a great deal at BBB, they had 40% off all down comforters + I was able to use their 20% off cuopons in addition to that. 750 fill power white goos down, satin/cotton cover, true baffel box, 700 thread count for $120,-!!!!! You can't even get that at Ikea in Norway.
starfire Skrevet 20. februar 2007 #11 Skrevet 20. februar 2007 Ah, not sure where I had my head the other day, but sure as heck wasn't screwed on right, because I completely misunderstood you. Sorry about that. I LOVE BBB and their 20% off coupons.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå