Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Hun har vært syk siden mandags morgen og feberen har ligget rundt 40 grader. Hun har fått i seg greit med drikke og vi var hos legen på onsdag og fikk beskjed om at det mest sannsynlig var virus. I dag har hun mindre feber og er litt kvikkere, men hun drikker lite. Til nå har hun drukket ca. et par deciliter. Hvor mye er minimum å få i seg av væske så lenge hun ikke kaster opp? Er så redd for dehydrering... Noen andre som har barn som har vært syke så lenge? Hun er snart 18 mnd.
sloggi Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Hei MIn datter på 12 mnd har akkurat vært syj i over en uke med diare og oppkast og ble veldig slapp. Hun drakk veldig lite så jeg gav henne med en sprøyte på 5 ml som jeg la inn i kinnet på henne og så gav jeg henne 4 sprøyter av ganga. uten spiss selvfølgelig. dette gjorde jeg hver halvtime og så skrev jeg opp alt hun fikk i seg. Hun veier 8 kg og skulle da i fris tilstand ha fått i seg totalt 800ml væske i løpet døgnet samlet i mat og drikke. Før jeg begynte med dette fikk hun bare i seg 200 - 300 ml og ble slapp etterhvert fikk jeh i henne mellom 600 til 800 ml og da kom hun seg med en gang håper det hjalp litt
Meg og bøllegutta!! Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Gutten vår har vært syk siden mandag kveld... Så vi er flere som føler vi har hatt syke barn lenge ! ; ) Væskebehovet kommer ann på hva hun veier.Feber gjør at væskebehovet øker. Min gutt veier ca 15 kg ++ Jeg vil helst at han skal få i seg over 1 liter væske daglig når han er syk. Det sa de på legekontoret var veldig bra hvis jeg klarte. Men hvis du klarer å få henne ca 6-700 ml tror jeg du skal være veldig fornøyd. Gi henne saftis f.eks. Kjølende og godt for feberbarn og er jo bare væske.......... Iskald eplejuice er også en slager her i huset så det får han også så mye han vil av : )) Det blir festlig å pelle av de uvanene de får etter en sykdomsperiode hehe
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #4 Skrevet 20. januar 2007 Jeg synes væskeinntaket hørtes litt lite ut jeg. Ammer du enda? (Da må du iallfall prøve å pøse på) Hvis ikke prøv med alt innen væske uten å tenk på sukker og slikt nå (dessuten tror jeg barnet trenger det også, så pøs på) Men hva med saftis? Juice? Farris? Vaniljesaus? Biola med isbiter er favoritt her, den får du jo også kjøpt som juice. Væske er iallfall utrolig viktig med så høy feber. Hvordan er bleien? Man blir jo ofte slapp av lite væskeinntak også, så dette kan jo balle på seg. Stress heller ned på matinntaket, da er det viktigste at barnet får i seg salt (for å binde vannet til kroppen) Så prøv med salte kjeks, potetskruer, salte fisker etc. Lykke til iallfall og oppsøk for all del legen en gang til om barnet ikke får i seg nok væske. -sykepleier-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå