NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Tidlig UL sa jente, og vi skal tilbake om 6 uker og se en gang til. Vi blir jo like saa glad hvis det er gutt, men paa grunn av det vi fikk hoere paa ultralyden har vi jo saa smaatt begynt aa tenke paa den lille som jente, da... Blir det jente, saa vil vi ha Maren som fornavn. Mannen min er amerikansk og jeg er norsk, saa derfor vil vi gjerne ha et "middle name" som ikke er typisk norsk...og helst med 4 stavelser. Her er noen muligheter: Maren Isabella Maren Olivia Maren Elizabeth Maren Joanna Hva var finest? Andre ideer paa navn som har 3 eller helst 4 stavelser og som passer med Maren? Boer hoeres fint ut baade paa norsk og engelsk. Takk for hjelpen!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Likte Maren Olivia jeg... Kan jeg spørre hvorfor helst 4 stavelser? Maren Eleanor Maren Jennifer Maren Josephine Kommer ikke på flere i farten :-)
Ma-i Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Maren Victoria Maren Charlotte Maren Caroline Maren Zusanne/ Susannah Maren Eloise Maren Patricia Maren Lanelle Maren jackeline Maren Madeline Maren Josefine Mange av disse har 4 stavelser på norsk men kun 3 på engelsk da.. var det på engelsk de skulle helst ha 4 stavelser?
Ma-i Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Har dere tenkt på å bruke navnene helt ellerskal det lages kallenavn av de? Uansett er Maren Oliva veldig fint. Og det som er likest på begge språk da: ) Blir kansje kalt Livi etter en stund da? Syns det er så fint.. har en veninne som kalles det -
Myrnia 4barnsmamma Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Jeg likte godt Maren Elizabeth jeg :0)
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 19. januar 2007 #7 Skrevet 19. januar 2007 veit ikkje heilt koffer, men eg likte maren joanna:P
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2007 Saa morsomt aa faa saa god hjelp! Her er det mange gode ideer. Til de som spurte hvorfor 4 stavelser: egentlig bare fordi baade Maren og etternavnet vaart har to stavelser, og da synes vi det "klinger" fint med et litt lengre navn i midten. Men her var det jo masse gode ideer. Tusen takk for hjelpen!
#Aurora har tre gutter# Skrevet 19. januar 2007 #9 Skrevet 19. januar 2007 likte maren isabella veldig godt jeg.
gladbaby Skrevet 19. januar 2007 #10 Skrevet 19. januar 2007 Maren Johanna eller Maren Joanna er kjempefint!
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. januar 2007 Saa morsomt. Da er det noen som liker alle de fire forslagene vi hadde sett for oss. (Og saa har vi flere ideer ogsaa.) Faar sette oss ned og se litt paa betydningen av de forskjellige. Mannen min og jeg er begge litt "gammeldagse"--det skal liksom vaere en grunn til at vi velger et bestemt navn. Men det skal jo ogsaa vaere et navn vi liker godt, da. Vi kan egentlig ikke forestille oss noe annet fornavn enn Maren, fordi det var navnet paa tipp-oldemoren til min mann. Hun reiste fra Norge til USA paa 1800-tallet, og hadde nok blitt veldig glad for at hennes amerikanske tipp-oldesoenn moette og giftet seg med en jente fra gamlelandet Norge. :-) Passer fint at den foerste jenta vaar blir oppkalt etter henne. Men vi kunne tenke oss et dobbeltnavn--slik at babyen ogsaa faar et navn som bare er hennes eget. Guttenavn tenker vi ogsaa paa, men det er litt vanskeligere synes vi. Har noen vi liker, men ingen vi har falt pladask for...
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 19. januar 2007 #12 Skrevet 19. januar 2007 hmmm.. Alle di navna var fine da:) Maren Beatrise,Betsi Amalie Og ett navn som jeg syns er nydelig er Zoe!! Nydelig..
marenmor Skrevet 19. januar 2007 #13 Skrevet 19. januar 2007 Maren, et fiiiint navn hihi Synes Maren Olivia var kjempe fint jeg!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #14 Skrevet 19. januar 2007 Maren Isabella.. Definitivt finest mykt og mystisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå