Gå til innhold

Vil noen hjelpe litt med navn? (Dette er ikke lett)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidlig UL sa jente, og vi skal tilbake om 6 uker og se en gang til. Vi blir jo like saa glad hvis det er gutt, men paa grunn av det vi fikk hoere paa ultralyden har vi jo saa smaatt begynt aa tenke paa den lille som jente, da... Blir det jente, saa vil vi ha Maren som fornavn. Mannen min er amerikansk og jeg er norsk, saa derfor vil vi gjerne ha et "middle name" som ikke er typisk norsk...og helst med 4 stavelser.

Her er noen muligheter:

Maren Isabella

Maren Olivia

Maren Elizabeth

Maren Joanna

Hva var finest? Andre ideer paa navn som har 3 eller helst 4 stavelser og som passer med Maren? Boer hoeres fint ut baade paa norsk og engelsk.

Takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Likte Maren Olivia jeg... Kan jeg spørre hvorfor helst 4 stavelser?

Maren Eleanor

Maren Jennifer

Maren Josephine

Kommer ikke på flere i farten :-)

Skrevet

Maren Victoria

Maren Charlotte

Maren Caroline

Maren Zusanne/ Susannah

Maren Eloise

Maren Patricia

Maren Lanelle

Maren jackeline

Maren Madeline

Maren Josefine

Mange av disse har 4 stavelser på norsk men kun 3 på engelsk da.. var det på engelsk de skulle helst ha 4 stavelser?

Skrevet

Har dere tenkt på å bruke navnene helt ellerskal det lages kallenavn av de?

Uansett er Maren Oliva veldig fint.

Og det som er likest på begge språk da: )

Blir kansje kalt Livi etter en stund da? Syns det er så fint.. har en veninne som kalles det -

Skrevet

Jeg likte godt Maren Elizabeth jeg :0)

Skrevet

veit ikkje heilt koffer, men eg likte maren joanna:P

Skrevet

Saa morsomt aa faa saa god hjelp! Her er det mange gode ideer. Til de som spurte hvorfor 4 stavelser: egentlig bare fordi baade Maren og etternavnet vaart har to stavelser, og da synes vi det "klinger" fint med et litt lengre navn i midten. Men her var det jo masse gode ideer. Tusen takk for hjelpen!

Skrevet

likte maren isabella veldig godt jeg.

Skrevet

Maren Johanna eller Maren Joanna er kjempefint!

Skrevet

Saa morsomt. Da er det noen som liker alle de fire forslagene vi hadde sett for oss. (Og saa har vi flere ideer ogsaa.) Faar sette oss ned og se litt paa betydningen av de forskjellige. Mannen min og jeg er begge litt "gammeldagse"--det skal liksom vaere en grunn til at vi velger et bestemt navn. Men det skal jo ogsaa vaere et navn vi liker godt, da.

Vi kan egentlig ikke forestille oss noe annet fornavn enn Maren, fordi det var navnet paa tipp-oldemoren til min mann. Hun reiste fra Norge til USA paa 1800-tallet, og hadde nok blitt veldig glad for at hennes amerikanske tipp-oldesoenn moette og giftet seg med en jente fra gamlelandet Norge. :-) Passer fint at den foerste jenta vaar blir oppkalt etter henne. Men vi kunne tenke oss et dobbeltnavn--slik at babyen ogsaa faar et navn som bare er hennes eget.

Guttenavn tenker vi ogsaa paa, men det er litt vanskeligere synes vi. Har noen vi liker, men ingen vi har falt pladask for...

Skrevet

hmmm.. Alle di navna var fine da:) Maren Beatrise,Betsi Amalie Og ett navn som jeg syns er nydelig er Zoe!! Nydelig.. :)

Skrevet

Maren, et fiiiint navn ;) hihi

Synes Maren Olivia var kjempe fint jeg!

Skrevet

Maren Isabella..

Definitivt finest :) mykt og mystisk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...