Andrea05 Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 ve mødre er vi alle like? sliter med så dårlig samvittighet, men vet ikke om dere føler det samme. Jeg er dårlig om dagen, vært siste uka, og lille på 18 mnd kommer seg ikke ut, ser ho går rundt og er fornøyd da og leker og kommer og koser med meg, men det at ho ikke går vært ute i frisk luft hver dag tærer på. Er ikke snakk om bare en forskjølese med meg, men får ikke i meg næring og er slapp, bare vil sove, og magen er vond.Skal snart gjennom en oprasjon for det så håper det kommer seg. Går med konstant dårlig samvittighet for barna mine om dagen nå, selv om jeg gjør mitt beste, de får mat, klær og kos, men ikke turer. Går litt på psykiske om dagen også nå, pga noen av dere som har fulgt saken ang min eldste datter. Saken står på " vent" i alt.Sieste året har masse gått imot meg, så en reaksjon på det kansje.. kroppen min bærer meg ikke.. bare på 7 uker har jeg gått ned 15 kg... godt og få det ut. klem til jentene
SK&Maylen Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Det går seg nok til kjære deg! Er ikkje din feil at du er sjuk, og ikkje orker! Så lenge ho er fornøgd og glad, så er det ingen fare! Du får ta igjen alle uteturene når du er blitt bedre! Må tenke på deg sjøl og veit du! Klem
Andrea05 Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2007 hei. jeg vet det, men blir jo til at man tenker på barna også, hva de tenker osv. føler meg som en dritt mamma om dagen!!!! bare lyst og ligge under dyna og være i fred. Når saken med min datter var oppe her, var det er som skrev at jeg snart ville bli " fysisk syk" av dette, og det har jeg jaggu blitt og.... ikke mye en kropp skal tåle klem
SK&Maylen Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Skjønner faktisk veldig godt kors du føler, for det er for oss; barna som kommer først uansett! Har du ingen som kan passe ho litt for deg da? Så du får noen timer for deg sjøl, og bare vere i fred? En kropp tåler ikkje masse nei, psyken spiller inn på det fysiske, til slutt uansett!! Men husk det, at DU er INGEN drittmamma, sjøl om du ikkje har det bra!! For opp i alt her da du ikkje har det bra, kem er det da du tenker på først, jo jenta di!! Og sjøl om du har lyst å bare ligge under dyna di og vere ifred, så gjer du jo faktisk ikkje det!! Tenk litt på det du!! Klem til deg!
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Heisan :-) Det finnes vel knapt en mor som ikke lider av dårlig samvittighet. Og den samvittigheten er vel kanskje enda sterkere hos oss som er alene med ungene. Tulla di kommer seg tidsnok ut. Det viktigste nå er at mamman får samle krefter og bli frisk :-) Men jeg skjønner godt hvordan du føler det. Det gikk noen uker her uten at jeg var fysisk i stand til å komme meg ut,-med påfølgende samvittighet. Men ungene lider ikke for det. Trøst deg med at det er bare for en periode. Så blir ting bedre etterhvert. Kroppen sier ifra når det er for mye, og da er det viktigere for deg å få snudd det enn at ungene på død og liv må ut hver dag. Gjør det du trenger for at det skal bli bedre du :-) Det er mye bedre enn å kjøre kroppen enda lengre ned i grøften. Ta vare på deg selv! En god klem til deg :-)
Ella28 Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Det er jo ikke rart du har blitt syk nei,etter alt du har vært igjennom. Har du ingen som kan ta henne med ut litt for deg? Hva med barnehagen,går hun ikke der? Kunne du prøvd å avtale at noen kunne hentet og levert henne for deg isåfall,bare til du kommer deg? Det må jo være noen som kan stille opp litt. Noen fra frivillighetssentralen? En nabojente eller annen tenåringsjente som kan få litt betalt?
Andrea05 Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. januar 2007 hei jenter! faren til minste tok henne med seg en time i dag, men hva er det.. men han skal ha henne fra i morgen til søndag, men har altid største hjemme da, krever litt ho også. Minste starta i barnehage, men måtte ta henne ut da jeg fkk høyeste sats og bet, det ble litt drøy for lomme boka mi, syns hele systemet er feil, at selv om vi har over 175 000 brutto i lønn, så er vi faktisk sånn vi alene mødre at vi bare har en inntekt, så vi bet det samme på lik linje som de som er to med to inntekter, blir så rasende på systemet. jeg skal få tak i ei trille pike tenkte jeg, men er nå om dagen det er verst, sliter som pokker, bare med og komme i dusjen. men håper ting ordner seg snart, bare jeg får tatt oprasjon osv, men verste er energien, kroppen trenger mat for og fungere. klem til jentene fra meg
Ella28 Skrevet 19. januar 2007 #8 Skrevet 19. januar 2007 Du burde egentlig vært innlagt du vet du,er ikke bra å operere når kroppen er under- eller feilernært. Men du fikk vel stønad til barnetilsyn? Eller har du ikke rett på det? Det er jo håpløst,du kan jo ta en tlf til barnevernet,og be dem dekke barnehage for deg,de kjenner vel til situasjonen din? Og hvis du er så syk,bør du ha avlastning,og det ville vel være godt for barna også?
Ella28 Skrevet 19. januar 2007 #9 Skrevet 19. januar 2007 Har du antidepressiva forresten? Tror du du kan ha fått en depressiv reaksjon på alt dette?
Andrea05 Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. januar 2007 Har ikke rett på og få dekket barne hage. men skal sjekke med helse søster nå til uka, for og få det dekket en periode.. jeg har startet med anti, men noen uker siden, men det var sånn da også med mat osv. snakker medd eg på msn en dag jeg vennen stor klem til deg
Bellamigo Skrevet 22. januar 2007 #12 Skrevet 22. januar 2007 hvordan går det? Er lite innpå her, man er jo som du vet travel når man er alene med ungen(e)..... har vert på det andre forumet en del!! Håper det går bra. Jeg har også gått på antidepressiva, masse og, men det er lenge siden... det skal hjelpe etter noen uker.. Håper du snart kommer deg i magen å at opperasjonen går bra i mellomtiden bør du si til faren til barnet at han må vere så snill å hjelpe deg litt med å ha hun denne perioden. klemmer til deg fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå