Gå til innhold

Noen som kan gi litt informasjon om ørekoreksjon hos barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter som har arvet ørene til faren sin.

Ørene stikker ganske mye ut... tørr neste ikke å sette opp håret hennes, i tilfelle noen i barnehagen komenterer dette.

Er veldig redd for at hun skal bli mobbet på skolen, skal jo så lite til ...

Hun var ikke gammel da hun stod forann speilet å komenterte det selv.... Hun er nå 5år gammel, blir 6 til sommeren.

Barnefaren og jeg er ikke sammen lengre, slutt for noen år siden. Å nå er jeg gravid på nytt med en ny mann som jeg har det bare bra sammen med. Så vet liksom ikke hvordan jeg skal ta dette opp med barnefaren, eller om jeg overhodet skal gjøre det.... Han skjønner jo selv at det er fra han ørene kommer...kanskje han tar seg nær av det å blir pott sur! Tørr nesten ikke.....

Han er ikke god med å gjøre for å si det sånn... Han og jeg har delt foreldreansvar, så han må vel være med å godkjenne en eventuelt operasjon.

Men det jeg nå lurer på...

- I hvilken aldersgruppe gjør de en sånn opersjon?

- Koster det noe?

- Hvordan skal jeg gå frem med faren hennes?

- ellers info jeg trenger.....

Jeg har jo ikke bestemt at dette skal utføres, men tror det til det bedte for barnet... Huff....hva har dere kommet til å gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

både jeg og søstren min har tatt en slik operasjon, men det var noe vi ville selv. jeg var 13 år, og sa selv til legene at dette var noe jeg ønsket. søstren min var 12 år. men, jeg ble aldri mobbet for ørene mine.. muligens for at det ikke var noe jeg følte måtte skjules, ved å ha håret nede og slikt.. husk at jenta di ikke føler seg anderledes, hvis ikke du eller noen andre kommenterer det.foreldrene mine gjorde meg aldri bevist på at mine ører stod lengere ut enn andres..

Skrevet

Så lenge du har den daglige omsorgen ,er det du som bestemmer/avgjør hva som er best for barnets helse.

lykke til

Skrevet

jeg tror ikke du skal uroe deg for mye for hva faren hennes sier. har han utstikkende ører selv så vet han sikkert hvordan kommentarer kan svi i et lite barne sinn. det kan nok også oppleves verre for jenter enn for gutter dette med utseende og utstikkende ører.

ser ikke helt at det spiller så stor rolle at du nå får en ny baby som ikke har utstikkende ører, ville ikke brukt den argumentasjonen ovenfor faren i alle fall.

har en stedatter på 14 som nettopp har operert bort en fettklump bak øret som fikk ørene hennes til å stikke enda mer ut, hun har også sin fars ører, det var et veldig lite inngrep, uten stor heft, hun går rundt med en liten plasterlapp og et par sting.

hun valgte ikke å lime begge ørene bak når de først oppererte. jeg tror nok vi kommer til å opperere fellesbarnet som ser ut til å ha voksende ape ører, men det er mitt valg. kunne ikke la være å få barn fordi det var en risk for apeører. tror det er verre for jenter enn for gutter. jeg fallt da for min mann tiltross for ørene, men mne.

lykke til, det går sikkert fint. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...