Gå til innhold

Samvær med baby på 2 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren har tråkket over grensene mine fra dag en av svangerskapet...skulle treffes mot min vilje osv... Laget bråk på sykehuset når jeg skulle føde (fordi han ikke fikk være der under fødsel, noe jeg hadde gitt beskjed om LANG tid i forveien om!)og forlanger mer og mer samvær....(har hatt to dager i uka 1,5 - 3 timer...) Så nå har jeg fått støtte fra Amathea til å sette ned foten, fordi jeg har vært altfor snill.... Jeg håpet jo ting skulle ordne seg etterhvert.... Men nei... Jeg er helt utslitt psykisk av hele greia... Når han kom til samvær steg pulsen og kroppen skjelver... Så siden vi ikke hadde skriftilg avtale..(noe som jeg har "mast" om å få ordnet), kan jeg nekte ham samvær til vi har vært på Fam.vernkontoret...

MEN, hva kan jeg vente meg blir løsningen... Jeg gruer meg til hver gang jeg må se han... og blir veldig stressa av hele situasjonen... Jeg vil sønnen min skal bli kjent med faren sin...kommer aldri til hindre det.. Men nå, så tildig.... Han har det ikke godt viss jeg får så store problemer av faren......

Hvordan har du/dere samværet med far med en 2 mnd. gammel baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av!!!!!!!!!!!!!

Sålenge barnet er så lite, og du ammer har faren rettigheter til å se barnet hjemme hos deg - for å bli kjent over tid. Det anbefales å skrive avtale, og jeg ser at i ditt tilfelle er det svært viktig. Husk at slikt stress påvirker barnet deres i tillegg til deg - noe du kan forklare din eks.

Det anbefales korte men hyppige samvær, da små barn glemmer fort. Det er uaktuelt med overnattingssamvær på lang tid enda. Ikke vær redd! du har rettigheter på din side, og du vil få medhold i dine krav. Forklar hvordan dette har påvirket deg, og hvor vanskelig du har oppfattet barnefar. Fortell om at han t.o.m bråket da du skulle føde!!! (helt sjokkert jeg - for hvor dumme NOEN!! mannfolk kan være) ps: alle som har lyst tiL å slakte meg nå: JEG SKREV NOEN OK????

Om dere ikke var venner før du skulle føde, er det vel ikke det minste rart at du IKKE vil ha HAN med når du skal gjennom ditt livs svakeste øyeblikk!!! stakkars deg, jeg får vondt i magen av å tenke på dt der....

Har selv opplevd noe i samme gaten som deg - og det endte med advokater og rettsaker etc..... og det KAN tenkes du har en barnefar som er likedan - ved at han ikke vil rette seg etter det som er best for barnet - nemlig korte og hyppige samvær til det blir større.

Se på denne siden her:

http://www.alenemedbarn.no/samvær%20babysamværsavtale.htm

Dette er noe av det du kan FORVENTE deg - i en skriftlig avtale.

Men; jeg råder deg: skriv opp ALT som skjer!!! det vil du kunne ha god bruk for senere. Viktig! (om dere ikke klarer å komme til enighet, og det dere etterhvert havner i retten, er alle slike ting som du har beskrevet over her VIKTIG å komme med!!!

Men, slapp av - og kos deg med lille. Det ordner seg, men husk at det vil ta litt tid før ting går seg til. Prøv å forklar barnefar ting og tang og håp dere kan vokse i erfaringer etterhvert, det er absolutt det aller beste for barnet. Men; ofte er det like greit å gå til advokat først som sist, og få igang en skriftlig avtale etter dere har vært til mekling. Det er noe som sier meg at det er mulig barnefaren din er av den typen som ikke gir seg - samme hva - da er det vitkig med en avtale - slik at både du og barnefar kan ha faste ting og avtaler og forholde dere til!

Håper det løser seg. Lykke til.....

Denne gangen uten nick.

Skrevet

Her fikk pappaen ta med babyen mellom ammingene, altså alt fra 1-3 timer fra hun var 3 uker. Orka ikke ha han i huset mitt så lot han ha henne hjemme hos seg og familien sin.

Tålte ikke trynet hans jeg heller men lot ikke det gå utover samvær da.

Bestill en time på familievernkontoret så får du sikkert noen gode råd der :)

Skrevet

Har vært lignende i situasjon selv. Jeg nektet også samvær inntil vi hadde vært på familiekontoret. Det førte til at barnefaren fant det lurest å stikke, da han trolig var redd for at rusproblemene hans ville komme fra på fam.k. Barnet mitt har ingen kontakt med faren sin per idag og kommer sannsynligvis ikke til å ha det i framtida. Dette er pga rus.

Det var nå min historie. Vil råde deg til å stå på ditt. Ikke samvær før dere har vært på familiekontoret. Han har krav på samvær når barnet blir eldre(så sant han er ansvarlig da),men han har ingen rett til å oppføre seg på denne måten. STÅ PÅ!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...