Gå til innhold

Min opplevelse av og ikke dra hjem med en gang!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med førstemann så lå jeg der alle 4 dagene...

Det var et mareritt, jeg var usikker og viste ikke hva som var hva. Hun jeg delte rom med hadde en skrikerunge (Jeg mener hun kunne gjort mye for den jenta, mye som ville roet henne ned)

Og de få gangene barnepleierene kom og hentet jenten så satt moren der og knasket potetgull og eple og bladde i blader. MIDT PÅ NATTA!!!

Dette var altså en andvarsel over hva der IKKE skal gjøre om dere deler rom....

Med andre mann så dro jeg hjem etter 2 dager. Dette fordi jeg ikke fikk sove den andre natta. Sengen til hun jeg delte rom med knirket så....

MEN

Denne gangen skal jeg jammen meg være igjen alle dagene!

Drar jeg hjem tidlig så er det jo full kjør med de to andre her også. Vil kose meg på sykehuset med den lille alene jeg.

Har kjøpt meg ørepropper så jeg kan sove om natta.

Jeg setter ungen inn til pleierene den første natta, har gjort det hver gang. For og komme meg. (Og ikke kom her og si at det er tåpelig! Gidder ikke høre på det en gang, dere vet alle hvor slitne en er etter fødsel og det er deilig og sove mens en kan)

Nå vet jeg akkurat hva jeg går til ang barsel, så jeg ska nyte det fult ut!! Jm jeg har snakket med har til og med anbefalt meg og sette ungen til pleierene den første natta.

Jeg vet hva jeg skal gjøre om jeg ikke får sove (propper), og jeg er ikke redd og føler meg ikke usikker som jeg gjorde første gang.

Så jeg ska ikke dra hjem etter 6 timer, er nok av liv her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er av samme oppfatning som deg. Skal nyte dagene på barsel... men, jeg har planer om å si ifra om de som ligger på rom med meg ikke tar hensyn. Det gjorde jeg ikke sist, og mannen til hun andre var der hele tiden :-(

Den dagen vi fødte var vi høy på glede over våre nye nurk, og så ikke behovet for å hvile ut.... dermed var jeg så dum at jeg sa det var greit at fedrene var der så lenge de ønsket... han dusten hennes tok seg fri fra jobb og var der hele tiden! Min kom kl 17 og var litt utover besøkstiden...

Barnepleierne prøvde å gi de beskjed, men da gikk de bare på dagligstuen en times tid, og kom tilbake akkurat når jeg hadde fått lagt meg til for å sove litt :-( Blæææ, var så lei og trøtt til slutt at tårene spratt!

Ser at de mange steder nekter å ta ungene første natten, men min erfaring på KK i Bergen er at trenger du hjelp så får du det :-)

Skrevet

I skien så tar de ungen uten problemer! Gjorde det andre natta sist også, men da kom det inn en dame som akkurat hadde født kl 23. Syns det er litt feil og jeg...

Men ja, jeg kommer til og si ifra om mannen er der mye ja, snakk om og ta lite hensyn da...

Er det mulig!

Skrevet

hei, jeg lurte bare på om de passer bane ditt om natten , så du får hvilde deg??

Skrevet

Om det er mye å gjøre på føden hadde jeg hvertfall ikke satt ungen inn til pleierene.. Da har de faktisk ikke tid til å være der å se etter dem.

Fødsler er prioritert.

Opplevde det selv da jeg fikk forrige. Hadde heldigvis enerom jeg da så jeg var veldig heldig der..

Dagen etter kom det inn 7 som skulle føde, og da hadde de såklart ikke tid til å ta barna om natta. Man kunne jo alltids sette dem inn på fellesrommet, men da stod de der for det meste alene. Og det er det vel ikke mange som ønsker for sin nyfødte.

Skrevet

Kommer jo ann på om det er felles føde og barsel. Det er ikke alle som har fellesavdelinger.

Jeg jobbet (ekstravakter) på barsel i stvg for noen år siden og vi tok oss av babyene på natten, og hadde avtale med noen om vekking når de små ville ha mat! Vi syns det var kjempekos og passe på de små nurkene som sov. De fikk masse kos og omsorg av oss som var på nattevakt iallefall!! Men her hadde vi kun babyene og alarmer fra mødrene på natten, så det var jo forholdsvis roligt!!!

Skrevet

Ja, kom bare inn når dem skulle ha mat.

Skrevet

Hos oss er det alltid flere pleier på stuen. Forskjellige barsel og føden ja. Heldigvis!!

Jeg har aldri sett færre enn 3 stk der.

Skrevet

Er av samme oppfatning her.. Sist var oppholdet et "evig mas"-lå på 8manns-rom, å jallfall 1/2 parten av ungene skrek hele natta, -og ingen tok hensyn å trillet de små ut.. Gud så plagsomt!!

-Regner med å ligge på pasienthotell denne gang -Eneste jeg lurer på er om en har mulighet til evt avlastning på natta der??(SUS)

Takknemlig for svar

Skrevet

På St- Olavs er det enerom enten du havner på barsel eller på pasienthotellet. På barsel kan man få passet ungen om natta (egne pleiere til dette), men ikke på p.hotellet. Far får bo der hele oppholdet uansett hvor du ligger :-)

Skrevet

er i Tromsø ska vi bare ligge 6 tima på barsel, så blir vi flytta over på barselhotell. Me eget rom, der pappa kan være me hele tia, og gjestan kan komme å gå så mye som du orke.

Det e kun hvis det e nåkka ekstra at vi blir lenger på barsel. Æ står i fare for å kanskje måtte være på avd en dag eller to ekstra, hvis bekkene mitt ikke funke etter fødselen...men ellers så får vi dra ned dit.

Eneste minus der kanskje e at du må ha babyen hele tia inne hos dæ.. ALTSÅ ikke nåkka negativt me det, men kan vel kanskje være tungt hvis fødselen va lang, tung og slitsom. Men så e jo pappa der og.. så det går vel greit.. Har aldri gjort det her før, så æ vet ikke egnetlig ka æ ska forvente ..

Skrevet

de passer ungene også om natta på pasienthotellet på st olavs. det er alltid 2 på vakt om natta. men det kommer an på hvor mye det er å gjøre osv. de passa jenta mi i 4 timer ene natta, men jeg klarte ikke å sove for jeg savnet henne sånn ;P

Skrevet

Når jeg fikk første mann fikk vi beskjed om at pleierne kunne ta ungen om natten, og at det var å anbefale. Både fordi at jeg skulle få slappe skikkelig av og fordi nyfødte ofte kunne være kvalme og kaste opp.. Derfor måtte man passe på hele tiden... Så de mente at jeg ikke skulle ha han inne om natten, men selfølgelig kuinne jeg det om jeg ville... Men jeg ser ikke probleme med å la de ta vare på han mens jeg får såve. Er jo mange mnd ettepå der ein må ta nattevåke alene....

Skrevet

Har en vilter 3 åring hjemme.. Tror jeg blir alle dagene for å bli kjennt med den nye personen i familien, få et forsprang før jeg kommer hjem til de andre.

Er trygg på at ammingen skal gå bra, men det brukte jeg mye tid på forrige gang...

Men vil ha nurket inne hos meg, selv om jeg kommer til å være sliten.

Blir ikke å få sove med tanke på at gutten min ligger "alene" hos pleierne. Om han er kvalm og traumatisert etter fødselen så vil jeg håpe at jeg klarer å berolige han med stemmen min, lukten min og varmen min.. Ikke la han ligge alene i den "store verden"... DA får jeg ikke sove..

Alt til sin tid, håper jeg har krefter til å ta meg av han 100%...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...