Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Vurderer å bli det, men trenger å vite litt mer om hva yrket går ut på, hvilke jobber man kan få og hvordan lønna er (pengene teller ikke mest akkurat men). Jeg vil gjerne studere til noe som jeg syns er interessant, samtidig som jeg ikke må flytte fra vestfold. Håper noen kan svare meg
Tirillmor Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Jeg er ikke sosiolog enda, men blir det om ikke så alt for lenge, når jeg får levert masteroppgaven min. Som sosiolog kan man jobbe med masse forskjellig. Mange av stillingene er konsulent/rådgiverstillinger og dette kan være både innenfor offentlig administrasjon og i private bedrifter. Det finnes mange jobber innenfor de ulike departementene og ulike direktorat (hvis man vil jobbe i Oslo da). ellers fins det sosiologer som jobber i feks NAV, Statistisk sentralbyrå, kommuneadministrasjon o.l Hvis man har pedagogisk kompentanse kan man også undervise i samfunnsfag på ungdomsskole/vgs. Ulike forskerstillinger kan man også få. Akkurat hva disse stillingene går ut på er litt vanskelig å si noe om i og med at det vil variere enormt. Noen er svært metodisk/statistisk rettet, mens andre vil være mer generelle. Sosiologi-studiet er i alle fall interessant om man er interessert i hvordan samfunnet fungerer. Håper dette var til hjelp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå