Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 jeg er 16, typen er 21, og veldig nøye med å fortelle meg hvor ung jeg er, og hvor mye bedre han er enn meg:( når jeg spør ham om han kan skaffe seg jobb, slik at jeg får flytte inn hos ham, blir han sur, atrter en storkrangel og sier at han må få tid til å "svelge" alt som skjer.. det eneste jeg oppnår er å bli sittende å spørre meg selv om "elsker han meg ikke?", "synes han ikke det er verdt det?".. hadde vært greit å fått sar fra en mann, som kanskje klarer å se saken litt fra begges side..
Far til tre Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Oi ... Nå gjelder det å stokke ordene riktig, og helst ikke fornærme deg heller. Du er 16 år. Da er du rett og slett et barn, og det er overhodet ingen god idé å flytte sammen med noen mann (om han nå er det, og ikke bare en stor gutt). Skal du utvikle deg som menneske, må du i første omgang lære deg å stå på egne ben. Man klarer ikke å mestre tilværelsen sammen med noen uten å klare å mestre den på egen hånd òg. Dere må gjerne være kjærester, men flytte sammen kan jeg vanskelig tenke meg er noe lurt. Hvis han blir sur eller starter en storkrangel pga. dette, syns jeg ikke det tyder på at han er noe å samle på. Det er greit at han ikke vil bo sammen med deg, det kan tyde på at han er i stand til å vurdere en situasjon, men det tyder på manglende respekt for deg at han blir sur eller starter noen krangel. Da har du valgt den en umoden type, og det er du neppe tjent med. Til slutt noen ord om det med å elske. Det er et ord som er veldig viktig for mange jenter, og det vet vi gutta. Men å elske er ikke noe man viser ved å si "jeg elsker deg", det er noe man viser gjennom handlinger. Det kan han vise ved å behandle deg med respekt. Det er ikke bra at han behandler deg nedlatende. Det er et håpløst utgangspunkt for et forhold hvis den ene parten tror han er mye bedre enn den andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå