Gå til innhold

Klarer dere å slappe helt av nå som dere er i 2.trimester??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det tynger over meg enda faren for abort, selv om disse 12 magiske ukene er over. Merker det har sluppet opp litt, men følelsen blomstrer opp stort sett hver dag. Ønsker veldig å kunne slappe av å virkelig glede meg over graviditeten som tok oss langt over to år å få til. Har fått mammaklær av to venninner.. Det føles rart ut å ta imot det, skal jeg få så stor mage? Kanskje jeg ikke helt tror på det enda. Har jo vært og fortsatt er sykemeldt pga kvalme og brekninger:( Burde tro det var tegn nok...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er aldri 100% sikker på at det går bra nei, men det slipper mer og mer taket for hver uke.

Skrevet

Ja, jeg slapper veldig godt av :)

Har masse liv og spark i magen, vært til jm-kontroll og fikk høre et sterkt og godt hjerte som slo (130 hjerteslag) Også kjenner jeg nå en begynnende bekkenløsning...usj... Men men... det går seg til :)

Slapp av nå mizz lene - det hjelper iallefall ikke å gå rundt som en nervebunt! Du skal jo NYTE tiden som gravid også :) *klem*

Skrevet

Ja, det skal jo nytes i fulle drag.. Føler ikke jeg er noen nervebunt, men til tider føles det for godt til å være sant. Siden det tok veldig lang tid å bli gravid, er jeg redd det skal ta like lang tid hvis det skulle gå galt nå. UFF!! Skal tenke positive tanker nå!!

Skrevet

Nervebunt var nok feil ord av meg å bruke.... det var slett ikke meningen!!

Har du kjøpt inn ting og tang til babyen? Noen klær kanskje? Andre saker..? Å gå rundt i butikker å se på små klær, og andre utstyr kan hjelpe deg til å bli mer roligere også.

Kan godt forstå at du er engstelig siden det tok en stund før du ble gravid. Det er liksom "too good to be true".., ikke sant?! Du har vel også vært til flere kontroller som viser normale funn? Hørt hjertelyden til barnet ditt? Kjenner du spark (vet jo ikke hvor langt du er på vei nå)? Alle små og store symptomer som viser at du har et sterkt og friskt barn i magen.

Tenk positivt ja - ta alle vondter også med et "smil" (halsbrann, hodepine, vondt i bekken, ligamentsmerter etc etc) det er en del av pakken og bevis for at du er i "ruging" ;-)

KOS deg med magen og den lille :)

*klem*

Skrevet

Jag är i v 19 nu men känner ändå ängslan. Vi hade försökt i över tre år och lyckades först med ivf-behandling. Efter så många år av ständiga försök och misslyckanden och bara en tanke i huvudet - att bli med barn - är jag förstås jätteglad och gläder mig till det efterlängtade barnet. Men ibland kan jag ändå gripas av tanken "är detta verkligen sant, händer det mig till slut!" Trots att jag känner liv och magen börjar växa! Gläder mig men vågar samtidigt inte riktigt ta ut hela glädjen. Vi går och drömmer och planerar och tittar på babysaker i affärerna men har inte köpt något ännu. Hjärnan har kanske svårt att fatta... är ju svensk vet ni ;)

Skrevet

Jeg har også vært bekymret lenge... og er det innimellom fortsatt. men roen kommer sakte men sikkert snikende når du begynner å kjenne liv, får vært på UL og ser at det er et lite nydelig barn der inne som snurrer rundt og koser seg! Nå er jeg bare lykkelig! Har en veldig aktiv liten krabat i magen som sparker og dytter og koser seg der inne, og noen ganger blir jeg bare sittende helt stille og bare kjenne på dette lille vidunderet i magen. Så du kan bare ta det med ro, det er helt naturlig å bekymre seg, ifølge mamma kommer jeg til å være bekymret for barnet resten av livet, men bekymringen er ingenting i forhold til den vanvittige kjærlighetsfølelsen man får til dette lille livet! (I dag er jeg i uke 22)

Skrevet

Jeg kan det nå, men er i uke 19 og kjenner liv. Har vært kjempe bekymret frem til jeg begynte å kjenne liv så jeg forstår deg veldig godt.

Jeg tror det bare en en forsvarsmekanisme, man vil liksom ikke tro at man virkelig er gravid. Men du kommer nok at kunne gledje deg med tiden. Anbefaler at ta en UL det roet meg veldig, i hvertfall for en periode.

Skrevet

Ja klarte å ta det litt mer med ro.. men trur man bekymrer seg helt til ungen kommer ut, frisk og rask:-).. I andre trimester har jeg tenkt på det å føde altfor tilig... Nå drar jeg snart til 3.trimester og tenker at alt er så bra der ,men det kommer nokk noe å bekymre seg over, hehe...:-).. synes det har vært litt skummelt å kjenne etter liv selv for noen dager er hun helt rooolig å da blir jeg litt hmmm.. men det har aldrig vært noe galt.. skal heldigvis ha en ekstra UL i uke 32 så(vekstkontroll)..

Lykke til:-)

Skrevet

Er mye sikrere nå ja - har vært veldig bekymret så langt dette svangerskapet pga endel blødninger - men etter å ha sett nurket på ul tre ganger - senest på mandag - så klarer jeg endelig å slappe litt mer av og har begynt å glede meg så smått:o) Har en liten en fra før, og var mye bekymret da jeg gikk med han også pga mye blødninger + streptokokk b infeksjon i det svangerskapet - men det gikk jo bra...så føler nesten jeg har brukt opp "flaksen" min...og når jeg vet hva vi går glipp av om det skulle gå galt, så ble det enda verre denne gangen.

Har en super lege som følger meg bra opp og som har eget ul-apparat, så kommer til på dagen hos ham dersom det er noe - det er veldig betryggende.

Er 13+1 i dag og har begynt å få en liten mage + er veldig kvalm enda, så da er vel alt bra:o)

Skrevet

jeg har akkuret hoppet over til 2. trimester. har tidl hatt 3 spontanaborter, og har et barn. inntil nå i graviditeten har jeg vært på 3 ultralyder, senest for en uke siden, men i de siste dagene har jeg vært veldig nervøs. er nærmest overbevist om at babyen allerede er død.... det er oppslitende. skal på ny ul om en uke, og hvis det er liv da, har jeg "bestemt" meg for at jeg må legge tankene litt til side. nå orker jeg ikke mere. kan ikke gjøre noe fra eller til. vet jo godt at man ikke kan styre tankene helt, men nå må jeg snart tillate meg å glede meg masse til babyen forhåpentlig kommer ut!!!!

Skrevet

jeg er i uke 15 nå og er så redd for at babien vårres er død! når jeg sier det til mannen min sier han at jeg må slutte å tenke negativt... men det er ikke lett! jeg skal ikke på ul før 15 feb. det er lenge å gå å vente....

Skrevet

Nei, ikke helt, men mer enn før...

Nå gleder jeg meg til å se liv på UL, og bli roligere av det...

etter ul kommer jeg til å glede meg til spark og bli roligere av det ...

så til uke 24 når ungen kan reddes i fall prematur-fødsel

så til fødselen

når den er overstått gleder man seg til krybbedød-faren er over

og etter det kommer det stadig nye ting å bekymre seg for, og stadig nye ting å være lettet over at er overstått.

Er rolig, ja, men slappe helt av gjør man aldri med unger!

Skrevet

næi jeg klarer ikke å slappe av.. er livredd for at noe er galt.. å siden jeg ikke kjenner spark eller berøring ennå så kommer jeg til å være bekymret tror jeg..har heller ikke hørt hjertelyden så sliter med søvn pga dette for tiden... men håper jeg får høre hjertelyden på tirsdag for da skal jeg til samtale.. er 15+3 i dag jeg da...

Skrevet

hei på dere jenter:)

eg har liksom prøvd å ikke bekymre meg så mye...og rart er det,for vi hadde prøvd i nesten 2 år å bli gravide....prøver å kun tenke positive tanker:)

er litt rart da no å være gravid,for eg kjenner jo ingenting...det eneste er at eg er mere trøtt og sliter litt med ømme bryst...men ellers ingenting....gleder meg til å kjenne nurket i magen;)))))

skal til jordmora på mandag og er spent om vi kan høre hjertelyd da...er 13+5 i dag...

var på ul i uke 8 og i uke 11 og da sa gyn at beibisen min har ett sterkt hjerte:)føles ganske trygt da ja:)))))

lykke til videre jenter:))))

klemmmm:)))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...